Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Svarar lite olika om jag vet vem det är beroende på vem det är.
Hallå ellerrr, balkan inkasso godmiddag, yaz, hey bae osv
Vet jag inte, eller om det chefen svarar jag med mitt namn.
När någon okänd ringer säger jag "hallå?" i frågande ton, vet inte varför. Socialt inkompetent.. När vänner ringer svarar jag nog ungefär samma men utan frågetecken.
Min privata: ”hej det är Masqueradee” alt ”Masqueradee” endast.
Jobb: ”företagsnamn det är ”Masqueradee”
Hos mormor och morfar: ”telefonnummer” (som mormor gör) eller ”hos efternamn” som morfar gör
Känner jag inte igen numret så svarar jag oftast inte. Kollar upp det på nätet, och om det var någon jag kände så ringer jag upp.
Känner jag igen numret så är det allt i från mycket artigt till dumheter som "Systembolagets Kundtjänst", "Pensionärhemmet Sista Hvilan" till "Och vad f-n vill Du då..?"...
Jag svarar ofta med bara ett glatt Hej. Om det är sambon som ringer kan det variera väldigt vad han får i örat är det ett nr jag tror är en säljare blir det ofta ett strängt "Hallå?"
Generellt sett Hej, det är Jannicke.
Är det på jobbet svarar jag antingen som ovan eller Avdelning, det är Jannicke (internsamtal) alternativt Häktet staden, det är Jannicke (externt).
Kropp & Själ
Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Trädgård & Växter Tur att det var en gold iaf, vad det nu är, iom att du får en ring of fire för 49 kr på Ikea... 🙈 Hoppas att jag inte får samma, just...
Hundavel & Ras I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.