Hur stora är era 09:or?

Sv: Hur stora är era 09:or?

Det blir intressant att se vart det slutar..

DET håller jag med om till 100%! önskar bara att jag hade en tidsmaskin så jag kunde kolla redan idag hur stor han blir! :p

Hamnar han ungefär där hans föräldrar ligger så ska han alltså bara växa runt 20 cm till, och det känns lite, logiskt sett så känns det som att han kommer bli väldigt stor. Men jag vill inte ha honom för stor...

Du ska inte våga dig på en gissning? jämför gärna med nån annan ras (tex halvblod) som är så stora i den åldern och vad de brukar landa på! Finns ju aldrig några garantier för nåt men....
Tycker det är lustigt att han inte fallit ur när han växer så himla dant.

Jag har en kompis som fick föl samtidigt som mig för 4 år sedan och min fölis/unghäst har varit större än hennes under hela uppväxttiden, men nu är han större än henne. De växer så olika fort och jag tror det är svårt att säga hur stor dom ska bli iaf nu när dom är så små fölisar.

Jag håller med dig Monell att de kan växa olika fort /länge . Dock är jag helt säker på att hon blir större än mamma och det är jag glad för samtidigt vill jag inte att hon ska bli en jätte .

Har haft 175-182 hästar förr och det är inget jag vill ha tillbaka i min avel även om dressyryttarna vill ha större hästar.....

Mia, Din bebis mår nu bra ?

Ja, hon mår bra. Fast händer något konstigt i stallet, som om det kommer någon hon inte känner igen eller att vi gör något med hästarna på en annan tid än vanligt då blir hon misstänksam. Hoppas verkligen det ska gå över snart.

Men frisk och pigg är hon. Har lite små sår i karlederna bara sen hon va så svullen, då liksom sprack huden (lilla gumman)

Min lilla Diesel var vid 4 mån, 128 fram och 132 bak.
Dags att ta fram mätstickan igen om ett par dagar då han blir 5 mån.
mamman är 155 och pappan 160, men jag blir glad om han stannar någonstans där mellan då både jag och dotra är korta i rocken.

Condoleezza är vid knappt 4,5 mån 136 i manke och 137 över baken. Hon ser ut att växa ganska jämnt och hon är i bra hull.

Barista mäter 142 i manke och 145 över korset. Hon är nu 6 månader gammal. Nu tar hon strl 115 i täcke och stor ponny grimma

Min arabtös mätte vid fem månaders ålder (förra veckan) 128 cm över manken och 130,5 cm bak.

min lille kille är nu 5 månader o ca 142-144 cm...
känns stooort!

Min San Brasil-Flemmingh mätte jag till 139 cm idag. Han är 5 månader i mitten av oktober.

Min lilla Magica född 4/5 ca 3,5 mån nu är 130 fram 0ch 133+ bak

Den 26/9 4,5 mån så är hon ca 134 och 137 bak .

Den 4/5 5 mån ca 135 och 137 ,5 bak .

KL

En sak är då säkert, det är svårt att gissa sig på hur stora de blir som vuxna när man mäter dem som fölungar ;) Har nu flera i bekantskapskretsen där hästarna varit 130 som 6-månaders och som är 170 + som fyraåringar :angel:

Önskehöjd är 165 :D

Lilla Diesel mätte jag igen 6 okt 132 fram och 136 bak, han verkar vara i en växt fas just nu:D
stod inne och åt utan mamma idag, fungerade jätte bra, åt i lugn och ro inte orolig alls.

Igår åkte Prinsen och då var han 130 fram och 135 bak, han har inte vuxit fram men han har vuxit två cm bak på tre veckor.

Jag mätte mitt hingstföl igår då han blev 4 månader. han var 126 fram och 130 cm bak. :)

Min Mini är närmre 150 cm i mkh! Jag provade täcke för första gången igår och 115 var på tok för litet. Ponnygrimman jag köpte för tre veckor sedan går knappt att få över öronen.

Förhoppningen att hon blir mindre än sin mor som är 1,75 är inte så stor...

oj..... Min 6 mån har shetlandgrimma :)

Varför vill man ha så gigantiska hästar som 175 större ändå?? Lite OT...

Har du tur så kanske tillväxten avtar o pålle lugnar ned sig under ett par år o i slutändan inte blir gigantisk ändå :)

Det vill man inte, därför hoppades man att avkomman skulle bli mindre! ;)

Mamman är dock bra byggd och mycket lättriden, pappan till fölungen modell mindre. Det ser dock inte ut som om det hjälper...

Här var Mini bara någon dag och faktiskt riktigt liten:

ostergarden

Här är hon 4 månader, har inga nyare:

ostergarden

Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 562
Senast: Reville
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Äntligen är det dags för årets hingstpremiering! Det tisslas och tasslas i stallarna, lukten av pälsglans ligger som tunga moln och ett...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
14 728
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård