Hur stora är era 09:or?

Sv: Hur stora är era 09:or?

*kl*

Jag har en liten tjejja som är 6 månader, korsning arab/appaloosa, som jag mätte häromdan till 124 cm i manken.
Liten men naggande god =)

knapplån

har mätt min igen,
han är 6 månader denna månad....
är nu 124 i mkh.

Jag va rädd att han skulle bli d-ponny som vuxen...men det kanske inte är omöjligt att han blir runt 158.-160 kanske...*hoppas*

Tycker han verkar väldigt liten så det där är nog stort önsketänkande... Vet ett halvblodssto med föräldrar på 165-170 som var 130 som 6 månaders och hon blev 155 som vuxen.

fast han är av 2 raser som växer tom 8 års ålder. (arab och frieser---)
så det är inte omöjligt.

min förra arab va 128 cm när hon va 8 månader.
hon blev 160 som vuxen.

men blir han för liten så får jag nog sälja han :cry:

De flesta raser växer till och med 8 års ålder. Jag tippar på att han blir 154, hör du av dig när han är färdig? ;):D

jag gissade på 150-155 innan han föddes...men min faster trodde han skulle bli D-ponny.

Vi får väl se vad han blir,,,,oavsett han storlek så har det varit roligt att få vara med och "ta fram honom" iallafall :laugh:

anni och stilett : det är väldigt olika hur fort unghästar växer så era kan mycket väl passera 160 strecket när de är färdigväxta :)

KL
Mitt sto e: Quite Easy-Democraat är nu knappa 4 månader gammal, och uppe på iallafall 140 cm.. Undrar vad hon slutar på. 2 m?

KL
Mätte mitt hingstföl igår 3 månader Cartier-Zephyr och han var 122 cm och ca 5 cm högre bak. Han växer ganska sakta, men han borde nog ändå han bli över 160 cm. :)

Ja jag har nu pratat med flera vars 6månaders varit 130 o som idag ligger på 170 och mer där till ;)

Man kanske istället ska vara glad åt att ha en fölis som växer lite långsammare, ser många som har problem med kotor osv pga växer för fort.

Min lilla Magica född 4/5 ca 3,5 mån nu är 130 fram 0ch 133+ bak

Den 26/9 4,5 mån så är hon ca 134 och 137 bak .

Nja;) hon verkar ligga ganska normalt tror jag ?
Men större än mamma och sykon vilket gör mig glad . Hoppas att hon blir 166-167 cm vilket är bra både som avel och rida på :)

Men din vackra P är ju stor för sin ras eller ?

Ps . Du har en jättefin hemsida .

Mia

Min Cartier-Chess-Electro var vid 3 mån 126 cm fram & 128 cm bak.
Han har en liten mamma på 162 cm, så jag hoppas han fortsätter växa :-) .

Min bebis på 4 månader och 19 dagar är 131,5 fram och 133,5 bak.

Någon som vågar gissa på hur stor han blir? när jag mätte honom för 2 veckor sen var han 128,5 fram och 131,5 bak... så han är inne i en växtfas minst sagt...

Jag tror nog hon blir som du tror, hon verkar åtminstone bli över 165 om jag ska kolla på min mätstatistik.
Ja, han känns jättestor, jag tror han landar runt 160 faktiskt. Syskonen är alla över 156, så tanten lämnar stora grabbar.
Tackar, kul att du hittade in där. :)

Kimmis - han känns också stor, hur stora är mamma och pappa?

Varken mamma eller pappa är färdigväxta än, men mamman är 152/153 och Pappan var förra våren 154 iaf, hur hög han är nu vet jag inte.

Det är ju araber det är frågan om... men han är ju snart lika stor som sin mamma (känns det som iaf) så antingen växer han det mesta nu eller så kommer han bli rätt stor...

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 562
Senast: Reville
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Äntligen är det dags för årets hingstpremiering! Det tisslas och tasslas i stallarna, lukten av pälsglans ligger som tunga moln och ett...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
14 728
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar