Hur stor häst?

E

eemelie

Vet inte riktigt om den här tråden har hamnat rätt nu, menmen nu till problemet:
Vi har äntligen bestämt oss för att köpa häst.
Jag är 164cm och väger ca 51kg, och jag vill ha en maxad d-ponny men nu på de sista dagarna har jag börjat fundera på storhäst istället..
Är 14 år och har alltså 4 år kvar på ponny och jag vill HELST ha ponny, men vad tycker ni ?
Kommer antagligen inte växa mycket mer, max 1cm eller så ..

Vad skulle ni ha valt om ni var i min situation? :confused:

Sv: Hur stor häst?

Ponny :) Jag är ca 170 cm nu och då jag var 14 var jag väl ca 167 cm kanske. Jag köpte då min 2:a häst som var häst och de ångrar jag lite. Hade kvar min d-ponny som tur var men han var då 22 år och jag kunde inte tävla så mycket på honom.

Har inte tävlat mer än klubbtävling på vääldigt länge känns de som då jag köpte unghäst med myyyyycket nerv i sig.
Fast jag säger inte att jag inte älskar min snuttiplutti häst men 4 år på ponny kvar så skulle jag nog ha satsat på en maxad d ponny om jag var du :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 234
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 007
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka