Hur stor häst får jag ha i mitt stall?

golden_tinka

Trådstartare
Har försökt kolla runt lite efter riktlinjer på vad som är max storlek på häst i mitt stall, men inte hittat nåt!
Så nu frågar jag er kära bukare..

Takhöjden är 270cm, 250cm där det är takbjälkar. Största boxen är 3*3m, vad säger lagen om hur stor häst det får stå i den?

Dom andra boxarna är 2*3m och 2,3*3m hur stora hästar / ponnyer får det stå i dom?

Alla svar mottages tacksamt!;)

Sv: Hur stor häst får jag ha i mitt stall?

Det är den lägsta punkten som räknas. Dvs om den är 250 cm får du ha en häst som är 166 (1,5 x mkh = 249 cm)

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 844
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 899
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023