Hur stor elförbrukning är normalt?

Jag är förvirrad. Bor i en BR, dvs, el, vatten, värme ingår i avgiften. Jag har ingen diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, golvvärme osv. Ingenting förutom, spis, kyl/frys och frys. Alla relativt nya. Grenkontakter till tv/smartbox. Det enda som står på jämt är datorn och hårddiskarna. Lagar mat kanske tre, fyra gånger i veckan.

Enligt mina elräkningar (användning, rörligt nät, fast nät, skatt osv) gör jag av med ca 370 i månaden efter att jag börjat vara mer energisnål. Mina fakturor håller med. Men var försvinner allt? :idea:
Får du elräkning, så ingår inte elen i hyran. 370 kr eller 370 kWh?
 
El, vatten, värme ingår. Däremot inte hushållsel vilket är det jag betalar för. 370 kWh
I en lägenhet är ju all el hushållsel, så nej el ingår inte i din hyra. Om den gjorde det skulle du inte få nån elräkning. Nånsin.

I lgh jag bodde i direkt efter skilsmässan ingick elen i hyran = jag hade inget eget elabonnemang och fick inga elräkningar.
 
Men el och hushållsel är samma sak, iaf om värme och varmvatten fås på annat sätt.

370kWh för hushålllsel i en “normal” lägenhet är helt orimligt. Och med den förbrukning du beskriver borde du väl ligga på en tiondel ungefär.

Måste reda upp det här. Elförbrukningen är 130 kwh, rörligt elnät är ca 240 kwh.
 
Måste reda upp det här. Elförbrukningen är 130 kwh, rörligt elnät är ca 240 kwh.

Vad exakt står det på fakturan?

Du ska betala dels för din förbrukning, ett pris per kWh.

Sen betalar du nätavgift och skatt men dessa är också per kWh som du förbrukar. Inga andra kWh.

Även 130 kWh är på tok för mycket för det du beskriver.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp