Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår är rätt ny men inte bättre, blåste bara kalluft i morse sa min manAlltså. Fy fan. Vår värmepump är så dålig. 100 kwh igår.
Ca 19-20 grader varmt nere, 18,5 uppe.
Ingen diskning, ingen dusch, ingen tvätt eller tumlare körd. Kuuul.
Jag längtar till maj.
Alltså. Fy fan. Vår värmepump är så dålig. 100 kwh igår.
Ca 19-20 grader varmt nere, 18,5 uppe.
Ingen diskning, ingen dusch, ingen tvätt eller tumlare körd. Kuuul.
Jag längtar till maj.
Kolla att den inte är inställd på auto eller annat dumt.
(Och att den inte är dammig inuti men det har du säkert koll på)
Vad är det som inte är ekonomiskt i att ha ett element istället för tre? Det borde ge mindre (eller i värsta fall samma) elförbrukning men möjligtvis kassare komfort.Nu upptäckte vi att två av tre garageelement pajat. Det tredje jobbar på som en tok. Inte så ekonomiskt. Efter lite räknande så kom vi fram till att vi skiter i element som bara tar upp nödvändig väggyta. Vi beställde en ny luftvärmepump till garaget istället. Mer ekonomiskt över tid.
För att det elementet står vid friskluftsintaget vilket gör att en del av värmen just detta element producerar åker rätt ut. Det hade varit det första att stänga av. Sen klarar inte ett element av att värma upp ytan jämt (det blir kallras på två väggar) så det står på max 24/7 ist för tre st som bara jobbar när det behövs. Det syns tydligt på garagets mätare när de andra la av för där skjuter förbrukningen upp ganska mycket från att annars ha haft en ganska lika kurva varje år.Vad är det som inte är ekonomiskt i att ha ett element istället för tre? Det borde ge mindre (eller i värsta fall samma) elförbrukning men möjligtvis kassare komfort.
Alltså, jag ska ju inte uttala mig i tråden egentligen, men jäklar vad jag är glad att bo i liten lägenhet just nu. Kollade just min förbrukning senaste året, ligger på runt 42 kWh, på en hel månad... Men fattar att 34 kvm hyreslägenhet i förort till Sthlm inte är något som alla skulle kalla vettigt och önskvärt boende, så fortsätter att läsa tråden i tysthet igen!
Kolla att den inte är inställd på auto eller annat dumt.
(Och att den inte är dammig inuti men det har du säkert koll på)
Ingen aning, men nytt kylskåp och frys, lagar mat två gånger i veckan, en lampa tänd på kvällarna, dock är ju routern på dygnet runt, laddar ju dator och telefon varje dag. Hyrde ut ett halvår, och hen förbrukade dubbelt så mkt som migBor också litet som du men fattar ej hur du endast förbrukar 42 kWh?
Ingen aning, men nytt kylskåp och frys, lagar mat två gånger i veckan, en lampa tänd på kvällarna, dock är ju routern på dygnet runt, laddar ju dator och telefon varje dag. Hyrde ut ett halvår, och hen förbrukade dubbelt så mkt som mig