M
mizz_perfect
självklart spelar det ju roll hur stor del av dagen hästen är ute. Hästar som står inne dygnet runt bör ju ha större box för att kunna röra sig. Jag anser dock att det inte är något större liv för en häst att stå inne. Mina hästar är ute hela dagarna från ca 7 - 10 varje dag. Jag vill ändå ha lite större box än det som är lagligt. Till mini minishettis behövs ju inte 20 kvadrat direkt utan det duger bra med 9 kvadrat till honom.
Jag var och mätte lite i nya stallet igår. Efterosm det är stolpar som bär upp taket på vissa ställen så kan man inte bygga hur som hellst. Jag fick iallafall fram att det går att bygga 4 st 16 kvadrat boxar (troligtvis) och 2 st 9 kvadrat boxar. De minsta räcker bra till shettisarna. medans storhästarna 160 + får ha större. Låter det bra??
Jag var och mätte lite i nya stallet igår. Efterosm det är stolpar som bär upp taket på vissa ställen så kan man inte bygga hur som hellst. Jag fick iallafall fram att det går att bygga 4 st 16 kvadrat boxar (troligtvis) och 2 st 9 kvadrat boxar. De minsta räcker bra till shettisarna. medans storhästarna 160 + får ha större. Låter det bra??