Hur stor blir han nu då?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Juzzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 868

Juzzi

Trådstartare
Jag är spekulant på en ponnyvalack på 2, snart 3 år. Han är strax under D-ponnymåttet nu. Enligt försäljaren beräknas han bli mellanstor D eller lite över, men jag har känslan att hon kanske mest säger så för att jag inte är intresserad om han blir för liten. Förutom mankhöjden har han i stort sett allt jag önskar, men blir han för liten funkar det ju ändå inte. Då måste jag leta vidare.

Ni som har erfarenhet av unghästar, tycker ni det låter rimligt att han kan knaka på så pass mycket med tanke på åldern. Vet att man brukar räkna att en ettåring växer ca 10 cm till på höjden. Borde han som blir tre till våren inte ha nästan vuxit klart? Vad tror ni? Tacksam för era råd!:bow:

Sv: Hur stor blir han nu då?

Vad är det för ras/raser i den? Vissa ponnyraser mognar sent och växer ganska länge. Tror inte alls att det är omöjligt att den växer 5 cm till.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 056
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 234
Foder & Strö Tänkte fråga er som är lite mera inne i detta med foder till växande unghästar och ponnyer. Är spekulant på en 2 årig ungponny, D-Ponny...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Aliil
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur