Hur stor bilbur har din hund?

snorp

Trådstartare
Hur stor plats har din hund i sin bilbur? Lägg gärna i bild :) Minn har gott om plats i sin och den är faktiskt laglig enligt jbv mått. Det verkar vara svårt för de med lite större hundar att uppfylla jbv krav.

nEsX4OO.jpg

Min har en stor dubbelbur utan mellanvägg, jag är glad att jag öht kunde få in den i bilen när jag bytte modell. Varulven är en malle på ca 27 kg.
49672964-CD2aR.jpg

Inte min bil eller min bur, men liknande.

Vi har en bur som hunden kommer kunna stå i (hmm, inte så svårt) och som är lika lång som hunden + typ 5 cm när hon är vuxen. Jag vill inte att hunden far runt vid eventuell krock

Monster åker helt enkelt i bagaget, lastgaller mot baksätet. Jag vet att det inte är lika säkert som bur, men han är stor och vi åker ofta riktigt långt. 14 timmar i bilen, han behöver kunna byta plats och sträcka på sig ordentligt - och gör det också, ofta. (Är min rationalisering av riskerna. :o)

Har den en MIM XXL (tror jag, den största som går in i den V70 iaf) dubbelbur till mina två kelpies (16 och 18kg). De åker säkert, bekvämt och lagligt på varsin sida av skiljeväggen :)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka