Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det som var typiskt och som jag själv la märke till, var att "stubinen" eller toleransen blev extremt låg. Det fanns liksom ingen tolerans-sträcka, utan minsta lilla sak drog en utan omsvep rakt in i känslan av nästan sammanbrott. Det kunde räcka med en pytteantydning till något, så var man redo att lägga sig ner och skrika/gråta.
1 ggr om dagen, går på max5 min. Runt trösklarna och i de hörn där håret samlar sig och så köket.
Sen vid storstädning blir det ju hela huset, mattor, under soffa/sängar inne i sovrum, badrum och hela vardagsrummet. Vårt hus är litet. Har 15m slang till centraldammsugaren och behöver inte byta uttag.
Absolut, jag blev skitarg (inombords) när jag inte kom till skjutbanan först kl 19 i tisdags, skjuttid 1 timme till och 12 pers före mig. Bara att vända, inget mer med det.
Så idag gjorde jag allt klart så jag kunde hänga på låset kl 18. Men maken kom inte hem först 18:45.
Skulle inte åkt dit alls men ångrade mig på vägen och svängde upp, var inte alls lika mycket folk där men inte alls läge för att skjuta så jag "torrklickade" bara och tränade position, uthållighet och anläggningar.
Åkte sen och lämna en stol innan jag åkte till stallet och mockade åt en kompis. På vägen dit ringde maken och frågade när jag kommer hem. Inte ens 1½ timme var jag hemifrån.
Så sa jag att på söndag kan vi ju åka upp båda två på fm. Kan ju vara kul. Men han vill inte att hans mamma ska vara barnvakt och lämna bort ungarna hela tiden.
Hela tiden? De har varit hemma sen juni när skolan slutade!
Är inte läge att disskutera något nu, jag är bara förbannad.
Men herregud! Om jag ska iväg på något - ensam - så att sonen är hemma med sambon, så skulle han aldrig ringa och fråga när jag kommer hem eller annat. Det pratar vi om innan jag åker, och då kanske man har ett klart besked eller ett mer vagt.
Och då kan det tilläggas att han inte är sonens pappa ens, utan "bara" har levt med honom i ett knappt år.
Samma sak gäller om jag har bonusen hemma om sambon behövde rycka in på jobbet eller något, då kommer han när han kommer liksom. Man ställer väl ändå upp för varandra?
Men i tidigare svar har du ju skrivit att barnen har varit mycket hos dina föräldrar i sommar, så inte har väl barnen varit hemma sen i Juni?
Jo så gör vi också. Röjjer det stora på kvällen. Den som intre lägger barnen röjjer eller så hjälps vi åt. Men karln här störs inte ett dugg av att vakna på morgonen till ett bombnedslag, det är bara jag som känner att humöret är vid fotknölarna om jag måste börja dagen med att röja upp.
Så det är mest på mitt initativ vi städar och röjer här hemma. Vilket också är stressande och gör att man blir irriterad. Även om karln hjälper till så måste jag piska på om det oftast.
Städar han på eget initiativ gör han det för min skull, inte för att det faktiskt är stökigt.