Hur stängsla in vilda ponnyer ,)

rubytoo

Trådstartare
Ja hur gör jag nu bäst för att stängsla in de två små russfölen som skall komma hem till mig?

De har ju aldrig varit i "hage" så det blir ju premiär för i princip allt för dem.

Sv: Hur stängsla in vilda ponnyer ,)

Trästaket;) Annars 3 vita band/rep så att de ser tydligt vart staketet slutar. Och visa dem att det är el i staketet!

Ja trästaket är det bästa men tyvärr faller det bort :(

3 st elrep har vi redan men räcker det verkligen till två små russföl??

Eftersom de tas direkt från frihet så finns väl risken att man aldrig får tag i dem om de nu skulle rymma så därför vill jag ha något extra extra staket.

Jag har inga förslag, men det låter som ett kul projekt ;). Berätta gärna hur det gick efteråt!

Ja jag lovar :D

De kommer inte hem fören i slutet av november så lite tid har jag på mig.

Så här söta är de i alla fall :D

pellainterinajosefin-13.jpg

pellainterinajosefin-14.jpg

Ja jag lovar :D

De kommer inte hem fören i slutet av november så lite tid har jag på mig.

Så här söta är de i alla fall :D

pellainterinajosefin-13.jpg

pellainterinajosefin-14.jpg

Ohh, du har också inhandlad därifrån :D

Mina två kommer antagligen att inhägnas med fårstaket... inte det bästa men alla hagar vi har är inhägnade så (har fårproduktion). Blir lösdrift för mina killar.

Tafl.jpg

Corintsflis.jpg

Jag antar att du köpt dom från Lojsta, och sist jag kollade där så var hästarna visst instängda med staket, så nog har fölen sett staket tidigare.

Det enda som höll mitt senaste russföl inne var 6 trådar med 20cm mellanrum:angel: Jag hoppas verkligen du slipper det.
Annars har vi ståltråd i hagarna nu och det verkar fungera super

Ohh, du har också inhandlad därifrån :D

Mina två kommer antagligen att inhägnas med fårstaket... inte det bästa men alla hagar vi har är inhägnade så (har fårproduktion). Blir lösdrift för mina killar.

Tafl.jpg

Corintsflis.jpg

Den med stjärn han du före mig på ;)

Ja fårstängsel har jag funderat på, men får man ha det?

Jag antar att du köpt dom från Lojsta, och sist jag kollade där så var hästarna visst instängda med staket, så nog har fölen sett staket tidigare.

Tja på 640 ha så möter de nog inte så mkt staket precis :D

Den med stjärn han du före mig på ;)

Ja fårstängsel har jag funderat på, men får man ha det?

Jo, jag var snabb på honom! Var precis det jag sökte, köpte honom 2 dagar efter han var född :D

Tror man får ha fårstängsel, är väl bara taggtråd man inte får ha? Rekommenderas nog inte i föreskrifterna bara...

Hoppas du ser fram mot ett långt liv samman med dina russ! Mitt russ Bracke blev 32 år och 10 månader gammal.:D

R.I.P Gamle Vän!

Old Pony!:love:

Glöm inte säkerhetsskarvar överallt. Det har hänt föl strypt sig i elband..och änu värre är ju rep. Där måste det gå av i fall dom trasslar in sig.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 631
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
398
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 466
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka