Dumpade alla papper man fick innanför dörren till studentrummet. När jag skulle läsa igenom dem så var de i helt rätt ordning... anteckningarna var redan i ordning i A4 blocket. (De var noggranna och läsbara, ingen vits med någon renskrivning. Med understrykningar och rubriker och punktlistor osv. Om man inte skrev ned allt var man tvungen att använda hjärnan till att välja vad som skulle skrivas. Jag antecknade även om det var power points som lämnades ut efteråt. Att anteckna var ett minnesverktyg, det jag skrev fastnade hyggligt. Skummade anteckningarna inför tenta. I övrigt är de bara papperskassfyllnad.)Jag har suttit en stund och funderat över vad jag ska har för rubrik, vet inte riktigt om jag träffat rätt.
Så här: Jag har börjat en utbildning/kurs som varar fram till årsskiftet. Min fråga är hur man bäst förvarar/renskriver anteckningar?
Jag skriver förhand under lektionerna/föreläsningarna men har även möjlighet att skriva på tex dator, men hur gör man sen? Jag skulle vilja bygga någon form av "mind-map" för att kunna sortera in alla information mm men jag känner att jag inte riktigt får till det? Jag prövade att ta ned lite appar till datorn, jag prövade även lite i bla word samt försöka renskriva förhand. Men jag känner att jag inte riktigt får till det...
Vad är era bäst tips? Hur sparar/renskriver ni era anteckningar från skola/utbidlning? Både för att kunna gå tillbaka till vid tenta men även senare om man skulle vilja kolla upp saker...
Hade sönder tre stycken hålslag innan jag insåg att pärmar inte var för mig.
Senast ändrad: