Hur sover era små om nätterna?

Koltinna

Trådstartare
Jag upplever min snart 5 veckors tjej som att hon sover väldigt bra om nätterna.
Vi går och lägger oss när hon somnar mellan 20-21 någon gång, sen sover hon till 24-01 och äter och byter blöja, sen somnar hon och sover till 04-05 någon gång, sen somnar om till ca. 07.
Det tycker jag är super bra! Men nu är jag lite intresserad av hur era små sover så att jag har något att jämföra med.

Sv: Hur sover era små om nätterna?

Ella sov som 5 veckors knoddis ungefär såhär:

Sov för natten kring 22 och sov fram till 2 åt lite och somnade om direkt, sov till 6-7 åt igen, somnade om och sov fram till 10-11 :)

Nu är det lite andra bullar ;)

Somnar runt 20 sover fram till 3 och då äter hon ca 140 ml ersättning och sedan sover hon till runt 8-9.

Idag sov hon dock till 9.40 :D

När John var 5 veckor sov han ung så här:

Mat vid 20.00 och i säng
Mat 23-24
Mat 02-03
Mat 04-05
Upp 06.00

Nu sover han inte så mycket bättre.

Sista målet 19.00
Mat 24.00
Mat 03.00
Mat och upp 06.00

Han är 4 månader. Jag ammar för fullt och har nu börjat ge honom smakprov. Och han ÄLSKAR gröt och frukt pureér. Tål inte Majs och tycker potatis och palsternacka är äckligt;)

Han har sovit max 3 timmar på dagen. Nu är jag glad om han sover 1 timme på dagen.

När My var fem veckor sov hon ungefär såhär:

Somnade för natten vid 22 tiden
(Vaknade och ammades vid 01 ibland)
Vaknade och ammades vid 04-05
Vaknade för dagen vid 09

Jag tyckte att det var jätteskönt! Hon åt på mindre än fem minuter så jag behövde nästan bara vakna för att vända på mig och ge henne bröstet, och sen kunde vi båda somna om igen. Första fyra veckorna sov vi dock i vattensäng och då sov hon på mitt bröst, vilket var jättemysigt men inte så bekvämt i längden =)

Hon sov inte speciellt långa pass under dagen som så liten, men hon sov istället ganska ofta. Hon var sällan vaken mer än 1,5 -2 timmar åt gången.

Nu är My 7,5 månad och har strulat lite med sömnen den senaste månaden. På dagen sover hon ungefär 1,5-2 timmar uppdelat på två pass (ganska tidigt på dagen, så hon är rätt trött på kvällen med vill ändå helst vara vaken jämt, jämt, jämt, man missar ju så mycket när man sover!).

Sömnen blir ungefär såhär:

Vaknar vid 06:50
Somnar vid 09
Vaknar ca 10 - 10:30
Somnar ca 14
Vaknar 14:30 - 15 (oftast beroende på hur hon sov på fm)
Somnar för natten kl 19:45-20

Sen kommer nätterna och då är det ingen ordning alls längre! Allt från att hon sover med två uppvak under hela natten (då är det en mycket bra natt och vi läääängtar efter att en sådan natt ska inträffa snart) till sju uppvak... Inte alls alltid för att äta, utan oftast för att härja runt och vara lycklig! Hon äter ungefär 1 gång per natt.

//Julia

Min son sov vid 5 veckor ungefär såhär:

Somnade 23.00
Mat mellan 03-04
Vaknar och ville upp 09.00

Nu vid 6 mån ålder ser det helt annorlunda ut:

Somnar 20.00
Vaknar 08.00

Men då kan han vaknar till någon kort sväng (vet ine om han drömmer) och då ges tutten och han somnar om pang bums! :)

Sover också ungefär 2-3 timmar på dagen...

Vid 5 veckor somnade Emilia vid 20 och sov till 9-10, vaknade ungefär 2 ggr under natten och åt men somnade om direkt när hon ätit klart.
Sen under en period somnade hon vid 21 och vaknade vid 8-9, då hade hon ätit en gång vid 6-7.

Nu när hon är 6 månader är det ingen ordning på sovandet, eller hon somnar vid 20-21 (lite beroende när hon sov på em) och vaknar mellan 8-9 (ibland lite tidigare). Men hon vaknar många gånger under natten, en gång brukar hon vara hungrig. Dom andra gångerna räcker det ibland med bara nappen men inte alltid. Hon är inte helt vaken men sover inte heller, utan ligger mest och vrider och vänder sig och gnäller.

Nar min son var 5 veckor at han minst varannan-var tredje timme dygnet runt. Han somnade for natten vid 23 och vi gick upp for dagen vid 9 pa morgonen.

Isak har sovit hela nätter sedan han föddes.
Vaknar ibland på nätterna men oftast sover han hela natten:)

Meja somnade runt 21-22 när hon var i den åldern. Hon sov oftast 6+4 timmar. Dvs vaknade och åt runt 03 och sedan vid 7.

Liknande trådar

Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: cherie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Småbarn Min dotter är drygt ett år och jag har ammat fritt på nätterna fram till nu. Oftast har det gått bra, vi samsover och liggammar och det...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar