Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå.Det har väl gjort att jag gillar faktiskt det mesta som är bra musik (med några undantag, jag pallar inte bluegrass bla).
Jag har många oväntade egenskaper.Eddie Meduza?Det var faktiskt oväntat!
![]()
Kenneth och the Knutters släng er i väggen.Jodå.
Jag blir bara irriterad på deras dåliga engelska uttal.Abba var fult och lite töntigt när jag var tonåring. Det skulle va Hoola Bandoola, Nationalteatern, Ebba Grön mm. Jag gillade dem i smyg. En melodi jag "upptäckte" de senaste åren är denna, så fin. Inte en av deras vanliga.
Jag har många oväntade egenskaper.
Jag tycker även om opera och symfoniorkester.
ABBA före Mickael B Tretow.Det är en ganska distinkt skiljelinje, som mestadels grundar sig i ålder.
Jag tillåter mig komma med en personlig tolkning om varför:
ABBA före och efter Waterloo.
Ja, det fanns ett ABBA före Waterloo. Vi som är lite äldre kände naturligtvis till ABBA innan dess. De var verkligen närbesläktade med dansbanden:
Vi hängde inte riktigt med då ABBA evolverade internationellt, musikaliskt, scenmässigt, produktionsmässigt - då bandet stormade ut i världen. För oss var fortfarande ABBA det där dansbandet som nu dopat både sig själva och sin musik med pengar från melodischlagerfestivalen.
Ja, tävlingen hette faktiskt så. Mello var ännu inte uppfunnet, och ESC var något helt annat.
Och ju bättre det gick för ABBA i världen, desto svårare hade vi att acceptera att det faktiskt gick bra - och faktiskt blev bra.
Ni yngre, som stod framför spegeln och var Agneta med ett hopprep som mikrofon, medan ABBA erövrade världen, ni hade inte det här förhatliga dansbandsbagaget att bära.
Just nu har jag en Michael Cretu period.Fast det är ju oerhört brett
En symfoniorkester kan ju spela vad som helst rent krasst
Jag gillar opera men inte ”opera” såsom all form av opera. Det är ju en enormt bred genre. Jag föredrar barock-opera gärna engelsk![]()
Ja det har du verkligen!Jag har många oväntade egenskaper.
Jag tycker även om opera och symfoniorkester.
tror att det vara vanligtDet uppfattades som töntigt att lyssna på ABBA där jag växte upp. Hisingen på 70-talet. Så jag ställde mina ABBA-skivor bland morsans skivor så inga kamrater skulle se att jag lyssnade på dem.