Hur snabba upp kommandon?

Lenis

Trådstartare
Hur gör man när hunden utför kommandot man sagt (sitt, ligg etc) men hunden gör det i slow motion? Han GÖR ju det så jag vet inte hur jag ska göra, svårt att säga till en hund att skynda sig lite :crazy: Det är liksom en hel process att få ned den där rumpan, fast liksom utan att han gör nåt annat innan.. svårt att förklara..

Men hur gör man?? Måste vara fler som haft problemet?

Sv: Hur snabba upp kommandon?

om du gör det hela lite roligare? testa använd ett annat kroppsspråk/röst så kanske det går lite fortare :p

Sv: Hur snabba upp kommandon?

Jag har precis samma problem med min hund!

Min tränade tipsade mig igår om hur man kan komma tillrätta med problemet. Jag gör så här att jag har godis i handen som jag låter hunden få nosa på (stängd hand). Sedan busar jag lite med hunden medans jag backar och hunden följer efter mig, framför mig så att säga.

Sedan säger jag snabbt "ligg" och för ner handen till marken nära hunden, nästan mellan frambenen. Efter några gånger har tempot ökat och hon får belöningen. Detta funkar bra på min hund men det finns säkert många andra knep att ta till också.

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 860
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar