Hur snabb?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Revontuli
  • Startdatum Startdatum
R

Revontuli

Ska man räkna att en ponnytravare (shettis, russ) ska vara för att kunna gå på banan? Är det olika för hurdant motstånd man har eller finns det speciella regler?

Tack // ED

Sv: Hur snabb?

För att klara kvalet så ska en shettis kunna gå 3.50,0 på 1140m och russen 2.55,0 på 1640m.
Sen anmäler man till den proppen som passar med ponnyns rekord.
Propositionerna skrivs ut numera både på rek. och pengar.

Det är så otroligt olika! Loppen kan se hur som helst ut! ;) Det gäller som sagt att klara kvaltiden! Men om man vill ha placering i loppen så skulle ja tro att ett russ ska springa rund 2,40 i alla fall! Och Shettis 3,30 kanske....Har inte så bra koll på shettisarna.
men det är som sagt olika! Det blir snabbare och snabbare för varje år som går! Förra året så kom ja 7a på 2,46 Med mitt russ! då ja stod start! Men i år så har det inte funnits många lopp som man hade blivit placerad på en sådan tid! Men bara din ponny klarar kvaltiden sen så tycker jag inte att du ska tänka så mycket på hur snabbt den måste gå! Låt den utvecklas i sin takt! Placeringarna kommer så småning om ändå!
Ett lopp är inte bara en tävling och men behöver inte ta det på så blodigt allvar! Man kan också se det som väldigt bra träning! Ju mer lopp de får i sig desto bättre blir dem offtast! ;) Mitt russ Har först nu efter 13 starter börjat bli bra på banan! Innan så förstod han inre alls vad det handlade om! :smirk: Lycka till!

En hästs rekord skrivs i kilometertider, dvs hur lång tid det tar för en ponny att avverka 1,000 meter! Mät upp en sträcka i skogen och kör med tidtagarur! Som sagt, 3,50 för shettis och 2,55 för russ!
Och som sagt, det finns lopp för alla!:)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 760
Senast: Nevermind
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat