Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Efwa ang att jämföra hästar/djur med barn :
Jag bara ryser - fullkomligt, bokstavligen, när folk kallar sig själva "mamma" till sina djur .
Varför rysa över det? Mamma/matte....tycker det spelar mindre roll.@Efwa ang att jämföra hästar/djur med barn :
Jag bara ryser - fullkomligt, bokstavligen, när folk kallar sig själva "mamma" till sina djur .
Varför rysa över det? Mamma/matte....tycker det spelar mindre roll.
Presterat?I mina öron låter det vedervärdigt, jag har inte presterat en häst/hund/whatever. Jag är matte till mina djur. Eller människa till mina djur.
Var fick du skämmas ifrån?Presterat?
Nu tror jag ju inte att de flesta människor som kallar sig "mamma" till sina djur faktiskt tycker att det är "mamma" på riktigt, men däremot visar det väl på ett nära och starkt band med djuret/n som jag inte tycker att man ska behöva skämmas över?
Om folk ryser och förfäras av något man gör, är det väl rätt lätt att dra slutsatsen att det är något man borde skämmas över? Eller vad menar ni som tycker att det låter hemskt att kalla sig mamma/pappa åt sina djur? Någon tanke finns väl bakom tyckandet?Var fick du skämmas ifrån?
Min fetning.Om folk ryser och förfäras av något man gör, är det väl rätt lätt att dra slutsatsen att det är något man borde skämmas över? Eller vad menar ni som tycker att det låter hemskt att kalla sig mamma/pappa åt sina djur? Någon tanke finns väl bakom tyckandet?
@Efwa Just när det kommer till barn är jag just typen som prioriterat bort barn och är frivilligt (och lyckligt) barnlös för att jag inte vill bli störd i mitt hästliv. Så för mig är häst jämförbart med barn i allra högsta grad.
Jag skrev för mig, vilket just betyder, för mig.
Då förstår du kanske hur viktiga hästarna är för mig och mitt välmående.
Det är olyckligt om man nu tror att jag menar före man skaffat barn. Det är ju förstås en helt annan grej.
Det hoppas jag att du förstår. När man använder ordet prioritera är det ju med saker som ligger på en lista man har, inte att välja bort något man inte vill ha.
Man prioriterar inte bort ett bankrån man aldrig skulle göra. Förstår du hur jag menar?
Men allvarligt. Det fetade gör mig så in i h-vete jla arg. Det sitter på allvar en man i din soffa när du kommer hem från stallet och är sur för att du inte hinner laga mat och städa ÅT HONOM?? Lever ni i 50-talet? Om han nu inte har något kul intresse för sig efter sitt jobb så ni skulle komma hem samtidigt så kan väl han få ändan ur soffan och fått städat och haft maten klar tills du kommer hem?
Jag bli ÄNNU argare över alla tips på hur du ska tidseffektivisera DITT liv för att EN MAN känner sig lite bortprioriterad. Det är inte DIN uppgift att vara hans hushållerska eller prioritera bort ditt stora intresse för att han är lat. Vilket jla trams.
*Fiorano-gift och har två hästar i stall utan service så jag gör allt själv (med lite hjälp av min man) och tävlar på Msv-nivå i dressyr. Skillnaden i mitt liv och TS liv är att min man hjälper mig och sitter inte i soffan och gnäller*
Jag är förvånad över att detta inlägg kom först på sidan 4. Själv tänkte jag att jag måste läsa igenom tråden först så jag inte blir nummer 2341 på bollen.
jag är precis lika chockad som du
Det beror nog på hur man tolkar det och hur milt eller krävande det hela uttalas. Vi har alla tolkat det olika hur krävande sambon är.
Jag har tolkat det som att frågan kommit upp och ett missnöje från partnern. Men, man kan ju då diktera sina egna krav eller tyckande om hur partnerskapet ska utformas.
Vi här hemma har varit oense ibland om vad som ska prioriteras och haft diskussioner men knappast något som varit något att göra slut över. Min man har ju lika mycket rätt att tala om vilka åsikter han har som jag har. Vi kan båda ha fel åsikter och hamna i en rollstereotyp som inte är modern. Den som hamnat där (både han och jag) har då protesterat och vi löst det hela.