hur ska man göra ..????

N

nikita__84

e ny här och vet inte om jag ha lagt denna tråden rätt ...

men nu e det så här att jag ha en häst som jag ha haft på foder ett tag och kontraktet ha gått ut och nu kan jag inte ha kvar hästen ... tyvärr...
ha kontaktat ägaren och sagt hur det ligger till och dom skulle fixa med transport och allt , men tyvärr händer det inget ..
så nu stå jag här med en häst som jag inte ha plats till ..

ägarna ha sagt nu i över en vecka att dom ska hämta hästen och ena stunde så vet dom när och andra stunden vet dom inte alls ...

så vad kan man göra .. ???

hjälp mig .. tycker synd om hästen ..:confused:

Sv: hur ska man göra ..????

Har du hästen inhyrd i ett stall eller är det eget? Om du är inhyrd kan ju alltid stallägaren kontakta ägarna och påpeka att för var dag som hästen står kvar så får dom betala hyra för stallplatsen, mat osv. DU har inget som helst ansvar för hästen iom att ditt kontrakt gått ut. Hästen är nu ÄGARNAS ansvar.

man har väl fortfarande ansvar för ett djur man har i ens vård även om ett kontrakt har gått ut!

om jag vore ts så fixa med transport själv och åk och lämna hästen. det är väl bara att fakturera kostnaderna till ägaren sen beroende på vad som egentligen står i kontraktet.

*Kl*
kör hem hästen till ägarna...

Om du har sagt upp kontraktet på rätt sätt, så kan du ta betalt för dina konstnader för hästen från och med det datumet och fram tills att de hämtar den.

Vilket som är rätt sätt blir beroende på hur avtalet är formulerat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 278
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 052
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka