Hur ska man börja, långt uppehåll

ankic

Trådstartare
Hästen har haft en gaffelbandsskada, blev friskförklarad i nov.( blev skadad midsommarhelgen -07)
Så han är inte hoppad med på 11månader. Var börjar man? Enkla hinder? Höjder?
Vi har haft bommar några gånger de senaste veckorna.
Det är en c-ponny som ligger på lokalnivå, hoppad mellan 80-100m

Sv: Hur ska man börja, långt uppehåll

ingen som har ngt förslag, hur har ni andra gjort ef. skada?

Börja med att hoppa lågt och lite, hoppa några skutt och sen var nöjd med det. När dom inte har hoppat på väldigt länge har dom inte "hoppmuskler" och då blir dom trötta väldigt fort. Börja lågt och en kort stund och gå sedan framåt! :)

du kan ju börja me kavelettibommar o sen små skutt å höja allt eftersom den sätter upp musklerna å så

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 489
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 139
Senast: Juli0a
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?