Hur ska jag rida in en shettis?

E

el Zafar

Jag har en shettis som är 3 år snart. Jag har tömkört honom och det funkar jättebra, min son på 5 år har suttit på honom utan problem, men han kan inte rida in honom eftersom han själv inte kan något (det är meningen att han ska ha honom som ridhäst såsmåningom). Jag själv är för stor för att sätta mig på den lilla hästen och jag känner ingen som är tillräcklig liten. Vad ska jag göra? Kan inte skicka iväg honom på inridning, för då blir min andra häst ensam och det klarar han inte.
 
Sv: Hur ska jag rida in en shettis?

Jag tycke att du borde vänta tills Shettisen är 5 år.
Du kanske kan höra dig med vänner & sådant som kanske känner till någon ?
 
Sv: Hur ska jag rida in en shettis?

Åk till en ridskola i närheten o kolla in grupperna.. kanske det finns en liten ryttare som kan hjälpa dej? :P
 

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Tora
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mabuse
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp