Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

Jamen Gimlan och du verkar ju veta hur han mår och hur han tycker. Skulle vara kul för mig också att veta. Vad jag däremot vet är hur mycket fokus han lägger/måste lägga på sitt fritidsprojekt - i synnerhet den senaste veckan.
Varför inbillar du dig det? Var påstår jag det? Jag har som jag nyss skrev tolkat situationen utifrån dina inlägg. Men du kanske missade det inlägget? Läs igen :)

Jamen Gimlan och du verkar ju veta hur han mår och hur han tycker. Skulle vara kul för mig också att veta. Vad jag däremot vet är hur mycket fokus han lägger/måste lägga på sitt fritidsprojekt - i synnerhet den senaste veckan.

Lämnat saker kvar?? Vi bor några timmar ifrån varandra och för att inte behöva släpa alla tänkbara kläder och skor varannan helg så har jag tagit dit en massa kläder - liksom han tog sina kläder hit. Vi var hos mig då det tog slut och jag har inte varit dit sedan dess. Det har inte alls varit aktuellt ens i alla kaos - både i hans liv och huvud och mitt huvud.
Nej ingen ingen utan han själv vet.
De ger dig bara olika perspektiv tycker jag :)

Jag har bara tolkat situationen utifrån DINA inlägg och DINA tankar, sen verkar du bli otroligt stött över det, men om man inte vill ha input från olika håll så internettforum rätt ställe att vädra sina tankar på.

Input från olika håll vill jag gärna ha och har också uppskattat många(s) inlägg här - även om de inte "gått min väg" så att säga. Det att en del "vet" hur det ligger till och sätter "ord i min mun" och "tankar i mina tankebanor" som inte stämmer - DET gillar jag inte alls!

Lämnat saker kvar?? Vi bor några timmar ifrån varandra och för att inte behöva släpa alla tänkbara kläder och skor varannan helg så har jag tagit dit en massa kläder - liksom han tog sina kläder hit. Vi var hos mig då det tog slut och jag har inte varit dit sedan dess. Det har inte alls varit aktuellt ens i alla kaos - både i hans liv och huvud och mitt huvud.
Oavsett hur mycket tid man måste lägga på ett projekt!
Är man kär och vill ha kvar den personen i sitt liv, då går man på glödande kol för den, det finns inget som stoppar!

I din situation, finns två alternativ (som jag tolkar det)
1) Han har gått vidare, han är snäll och vill inte såra dig
2) Han vet inte vad han känner för dig och behöver tid att tänka igenom hur han vill ha det i framtiden.

Om han hade känt som du gör, då hade han hittat tid att kontakta dig.

Input från olika håll vill jag gärna ha och har också uppskattat många(s) inlägg här - även om de inte "gått min väg" så att säga. Det att en del "vet" hur det ligger till och sätter "ord i min mun" och "tankar i mina tankebanor" som inte stämmer - DET gillar jag inte alls!
Det är ju fortfarande så att på ett forum får man både svar man gillar och svar man inte gillar och är det tillräckligt irriterande finns "ignore".

BÅDA älskar. Båda älskade i alla fall då det tog slut! Förstår ni det???

Skulle det vara så enkelt att den enas kärlek tog slut så skulle det vara just det - enkelt! Nu är det inte så!
Men hur vet du att det inte är just det som hände? Han älskade kanske inte dig som du älskar honom, han kanske inte älskade öht utan bara tyckte väldigt tycket om dig, blev förälskad och sedan dog det? Inte för att vara taskig och det är verkligen inte illa ment, men hur vet man att den andre verkligen älskar lika mycket som man själv älskar partnern?

Helt klart i mina ögon är att om han älskar dig hade han själv kontaktat dig, brytt sig om hur du mår, ringt och pratat med dig och velat träffas nu när det inte är lika stressigt med hobbyn längre, men han varken ringer, mailar eller skickar egna sms utan det är bara du som tar kontakt och han som svarar. :confused:

Snälla. Sansa dig.

Titta på de tillgängliga fakta som finns. Ni har gjort slut. Du är angelägen om att försöka få till stånd kontakt, han är (minst sagt) sval. Varför? För att han undantrycker sin stora kärlek? För att han inte vågar involvera kärlek i sitt liv? För att han älskar för mycket?

Eller bara för att han är på ett bra ställe med att ni har gjort slut. Att det var vad han ville åstadkomma (vilket han berättade) och han finner ingen anledning att ändra på detta - det är slut. Hade han velat öppna en dörr hade han gjort det. Då får man väl ändå som vuxen människa dra slutsatsen att han är kapabel att veta vad HAN vill i SITT liv?

Han väljer att inte göra något av allt detta, han är tillfreds med civilstatus singel och har en massa saker han vill ägna tid och energi åt. Inte ett f d förehållande. Då hade han gjort det. Jag tror på att människor själv väljer hur de vill agera och att de agerar utifrån hur de känner.

Men hur vet du att det inte är just det som hände? Han älskade kanske inte dig som du älskar honom, han kanske inte älskade öht utan bara tyckte väldigt tycket om dig, blev förälskad och sedan dog det? Inte för att vara taskig och det är verkligen inte illa ment, men hur vet man att den andre verkligen älskar lika mycket som man själv älskar partnern?

Helt klart i mina ögon är att om han älskar dig hade han själv kontaktat dig, brytt sig om hur du mår, ringt och pratat med dig och velat träffas nu när det inte är lika stressigt med hobbyn längre, men han varken ringer, mailar eller skickar egna sms utan det är bara du som tar kontakt och han som svarar. :confused:

Givetvis vet jag inte graden av hans "älska". Jag tror förstås på det då han sagt det, visat det på många sätt (förutom med hans humör då - vilket jag tillskriver hans utmattningssyndrom), sagt att han VILL att vi ska fixa det osv.Det var ju inte han ensam som gjorde slut heller!
T.o.m i den senaste längre chattkonversationen skrev han "Det verkar ju inte hjälpa att vi älskar varandra. Det gör bara mera ont!"
Ja, jag tror han älskar mig fortfarande. Jag tror han behöver tid. ...och det har inte lugnat sig med fritidsprojektet ännu. Han torde inte ens vara hemma från förra veckans "110-procentare" ännu. Sen fortsätter det alla helger till slutet av september.

Givetvis vet jag inte graden av hans "älska". Jag tror förstås på det då han sagt det, visat det på många sätt (förutom med hans humör då - vilket jag tillskriver hans utmattningssyndrom), sagt att han VILL att vi ska fixa det osv.Det var ju inte han ensam som gjorde slut heller!
T.o.m i den senaste längre chattkonversationen skrev han "Det verkar ju inte hjälpa att vi älskar varandra. Det gör bara mera ont!"
Ja, jag tror han älskar mig fortfarande. Jag tror han behöver tid. ...och det har inte lugnat sig med fritidsprojektet ännu. Han torde inte ens vara hemma från förra veckans "110-procentare" ännu. Sen fortsätter det alla helger till slutet av september.
Oavsett vad så verkar han ju inte prioritera att ha en relation överhuvudtaget, han verkar fylla livet med annat.

Och därmed har du också satt ditt liv på paus i väntan på att han ska vilja ha er relation tillbaka. Gott så.

Hittills har han inte sagt det - utan typ "det känns såhär just nu" ( i stridens och frustrationens hetta).

Nu hänger jag inte med!

Han har ju meddelat att det är så här det känns just nu. Att han vill att det ska vara slut - har jag utgått från att du syftade på.

Då måste det ju rimligen hända något för att han ska vilja ändra den ståndpunkten - och bli tillsammans igen.

Vill du ha en relation säsongsvis?

Jag visste från början hur det låg till då vi träffades. Nog måste man kunna stiga ett steg tillbaka i ett förhållande ibland så att den andra får leva sina drömmar. Meningen var att vi, efter säsongens slut, skulle åka någonstans tillsammans. Jag vill i varje fall inte ha en man som bara sitter i soffan hela tiden - utan drömmar, utan mål.

Jag visste från början hur det låg till då vi träffades. Nog måste man kunna stiga ett steg tillbaka i ett förhållande ibland så att den andra får leva sina drömmar. Meningen var att vi, efter säsongens slut, skulle åka någonstans tillsammans. Jag vill i varje fall inte ha en man som bara sitter i soffan hela tiden - utan drömmar, utan mål.
Fast stiga ett steg åt sidan eller inte alls få plats är två skilda saker.

Han har ju meddelat att det är så här det känns just nu. Att han vill att det ska vara slut - har jag utgått från att du syftade på.

Då måste det ju rimligen hända något för att han ska vilja ändra den ståndpunkten - och bli tillsammans igen.

Sant! Det var alltså inte han som gjorde slut, utan det blev så i stridens hetta. Han var väldig frustrerad och opratbar efter det. Det bara "skrek" i hela honom verkade det som. Det var just då som han skrev att "det känns så just nu". Kan ärligt säga att jag också i början tyckte att det var det enda rätta - ATT det skulle vara slut, men nu tycker jag och vill jag annorlunda. Kan jag ändra mig så kan väl han också?

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 671
Senast: Whoever
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan... 23 24 25
Svar
495
· Visningar
44 282
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 051
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Måste bara skriva av mig, så att jag slipper gå runt och slösa energi på det... Jag har blivit anklagad för att stjäla i stallet... 2
Svar
25
· Visningar
5 552
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka