Vita_N_6520
Trådstartare
Vad tycker Ni?
Min häst fick en fraktur i griffelbenet i våras och opererade det nu i sommar.
Operationen gick bra och allt där ser enl. vet fint ut så det är inga problem.
Men - hon är fortfarande riktigt halt i benet (bak).
Hade henne uppe på kliniken måndag,tisdag och kollade alla leder men de hittade inget. Hon är även röntkad och ultraljudad.
Hon är fortfarande svullen i benet runt op. stället men det ska väl vara helt normalt då hon även har lite förtjock hud där tydligen.
Jag tror att det sitter ganska högt upp för hon lixom "viker ner" sig så mkt.
Nu är det frågan hur/om man ska gå vidare med det, och jag vet inte redigt hur vi ska göra.
Vet. rekomenderade att vi skulle åka till en annan klinik (lååångt härifrån) och spruta in något och kolla med en scanngrejj för att se vart det sitter. (minns inte exakt vad hon sa för något )
Men saken är den att det troligtvis blir väldigt dyrt eftersom försäkringsbolaget oftast inte betalar mer än en del av det. Vi ska ringa och höra hur mkt imorgon.
Plus bensinen och ev uppstallning som kommer gå på en hel del.
Tror ni det är värt det? Hur skulle ni göra?
Jag menar - tänk om de inte hittar något?
Hon har ingen stam och hon är ingen stjärna i någon grej så ngt avelsvärde har hon ju inte heller (Även fast jag tänkt ta något föl på henne till mig själv eftersom jag gillar hennes typ, och hon är en bra mamma/extramamma)
Hon mår ju inte direkt dåligt av det heller för hon springer så gärna.
Ge mig lite pepp.
Min häst fick en fraktur i griffelbenet i våras och opererade det nu i sommar.
Operationen gick bra och allt där ser enl. vet fint ut så det är inga problem.
Men - hon är fortfarande riktigt halt i benet (bak).
Hade henne uppe på kliniken måndag,tisdag och kollade alla leder men de hittade inget. Hon är även röntkad och ultraljudad.
Hon är fortfarande svullen i benet runt op. stället men det ska väl vara helt normalt då hon även har lite förtjock hud där tydligen.
Jag tror att det sitter ganska högt upp för hon lixom "viker ner" sig så mkt.
Nu är det frågan hur/om man ska gå vidare med det, och jag vet inte redigt hur vi ska göra.
Vet. rekomenderade att vi skulle åka till en annan klinik (lååångt härifrån) och spruta in något och kolla med en scanngrejj för att se vart det sitter. (minns inte exakt vad hon sa för något )
Men saken är den att det troligtvis blir väldigt dyrt eftersom försäkringsbolaget oftast inte betalar mer än en del av det. Vi ska ringa och höra hur mkt imorgon.
Plus bensinen och ev uppstallning som kommer gå på en hel del.
Tror ni det är värt det? Hur skulle ni göra?
Jag menar - tänk om de inte hittar något?
Hon har ingen stam och hon är ingen stjärna i någon grej så ngt avelsvärde har hon ju inte heller (Även fast jag tänkt ta något föl på henne till mig själv eftersom jag gillar hennes typ, och hon är en bra mamma/extramamma)
Hon mår ju inte direkt dåligt av det heller för hon springer så gärna.
Ge mig lite pepp.