Hur ska jag göra?

BuenoBull

Trådstartare
Nu kommer jag ev. få ett boende på skolan och då tror jag att jag kommer få alldeles för lite tid för mina marsvin. Ska jag sälja dem eller ha dem kvar? Jag vill ha dem kvar och jag tycker om dem jättemycket men samtidigt känns det elakt att inte lägga ner nån tid på dem. Visst kan de bo kvar här men då blir de bara matade och ingen håller på med dem. Jag kommer plugga tre år så det känns "meningslöst" att ha dem hos nån slags fodervärd och ta hem dem när jag studerat färdigt. De är nu 3 år så de kommer inte ha så långt kvar när jag då får tillbaka dem. Och så är det ju bättre för dem att få bo kvar hos någon och inte flytta runt dem.

Sen är det ju det med att hitta ett bra hem åt dem. Ingen nära kompis kan ta dem. Jag vill ju veta att de kommer till ett hem hos någon som tänker engagera sig i dem och som bryr sig om deras hälsa och välfärd.
Hur ska jag göra tycker ni? Nån som är sugen på marsvin?

*detta är ingen annons*

Sv: Hur ska jag göra?

Sätt ut en annons och se om du får några intressanta svar. Annars kan du kanske försöka behålla dem i alla fall. Jag tror inte du automatiskt kommer få mindre tid för dina marsvin bara för att du flyttar till skolan. Det är ju fortfarande upp till dig att välja hur du vill dela upp din fritid. Så i det fallet blir det nog lite vad du gör det till, tror jag.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: seahawk
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd