*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Min kära ponny är tio år i år och har tävlar i ponnytrav sedan hon var 4. Hon börjar säga ifrån att hon inte vill springa längre. hon galopperar mest och springer och ruskar på huvudet. Jag ska antagligen köra sista loppet med henne nu i veckan. Hon är 10 år. men jag har lite ångest för att sluta tävla med henne...det har lixom blitt till en vana att åka ut och tävla varje år. Vad sjutton ska jag göra? ena delen av mig vill forts. tävla fast jag vet att hon inte tycker det är lika kul längre ochför min andra del är det helt självklart att jag ska lägga tävlingskorna på hyllan. Men sen då? sälja? betäcka...jag vet inte vad jag ska göra med henne...ska ta licens för stor häst iår och fort. köra åt en annan (ponny). Det känns lite som om jag sviker henne om jag slutar tävla med henne...
hur skulle ni gjort? inte så lätt att sälja när man haft henne i lite mer än 7 år och lärt henne allt hon kan...
MVH/
hur skulle ni gjort? inte så lätt att sälja när man haft henne i lite mer än 7 år och lärt henne allt hon kan...
MVH/