Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En hund följer en ledare, inte någon som är skojig.
Kräv uppmärksamhet av din hund, beröm när den söker kontakt, peta till den när den intresseras sig för annat.
Fast det där är inte så himla lätt.
Min valp stundom bosätter sin näsa i andras pissfläckar på hundklubben även om vi är där en timme innan så han får lukta av sig.
Men nu har jag kommit på ett bra trix!![]()
Varför skulle det vara svårt att lyfta bort en valp?
Och varför ska den få "bosätta" sig i en pissfläck?
En hund följer en ledare, inte någon som är skojig.
Kräv uppmärksamhet av din hund, beröm när den söker kontakt, peta till den när den intresseras sig för annat.
Öva upp ditt ledarskap generellt. Gå först in genom dörrar, våga ta rena beslut gentemot din hund i alla situationer, när den ska äta, när den får "hoppa och leka" eller bara gå brevid dig.
Jamen snälla berätta om tricket!!
Du bör ju givetvis fortsätta gå som ingenting om han försöker nosa under träning. Men det viktiga är ju att beröma det positiva, i detta fall han följer med och förhoppningsvis kan du även få honom att titta upp.
Just de här med nosande hundar tycker jag inte hör till träning heller, för mig är det mer uppfostran att hunden ska kunna följa efter mig och inte ligga raklång efter någon gosig fläck![]()
Hmn, ska jag inte använda godis när jag tränar på planen menar ni?
Det här med korrigering: om han nosar knycker jag till förhoppningsvis tittar han på mig, jag berömmer, rätt eller? Om han sen direkt kör ner nosen igen ska jag då göra om det igen? Blir han inte helt less på mig då?
Men men hon har väl inte ögonen på mig hela tiden![]()