Hur ska hästen stå på utställning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nortra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 802
N

Nortra

Hur ska hästen stå med benen på utställning? En del säger si och andra så. Visa gärna bild.

*la tråden fel, nån som kan flytta?*

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur ska hästen stå på utställning?

De ska stå med "öppen sida" mot domaren, när domaren tittar på dem från sidan.
Detta innebär att det framben som är närmast domaren ska stå en aning framför det bortre och det bakben som är närmast domaren ska stå en bit bakom det bortre.

Så här ungefär (halvbra bild):
zebe3a.jpg

De ska stå med "öppen sida" mot domaren, när domaren tittar på dem från sidan.
Detta innebär att det framben som är närmast domaren ska stå en aning framför det bortre och det bakben som är närmast domaren ska stå en bit bakom det bortre.

Så här ungefär (halvbra bild):
zebe3a.jpg

Det är så jag har blivit lärd.. Men min kompis sa att hon hade läst att frambenen skulle vara precis brevid varan och de bakbenet närmast domarn en bit bak..

*då har jag tränat rätt* Tack :bow:

Frambenen kan stå i princip bredvid varandra och det är ändå tillräckligt korrekt.
Det är inte så ofta man lyckas ställa upp dem alldeles helt perfekt, nästintill duger utmärkt!

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 941
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka