Hur ska en man klä sig ?

Vill man va fin får man lida pin :D Nämen det finns sånna för män, men dom brukar gå högre upp vad jag sett. Dock inte över skokanten.

Haha, ja kanske det:D Men jag kör nog ett försök att vara fin på det sätt man inte behöver lida pin... Sålänge det finns kvinnor som kan tänka sig helstrumpor på män så ;)

Personligen gillar jag västar i kombination med mina skjortor ibland. Som alternativ till standard-1a)-modellen av att ha skjorta+tröja som 94,5% av alla män har på konsultkontor (om de inte är någon slags chef, då åker ju en blazer på). Dvs, inget fel på snygg skjorta+tröja egentligen, det är bara så jäkla standardiserat..

Vad tycker ni om det? Jag menar inte tröjväst, och inte riktigt en helt regelrätt kostymväst, men mer åt det hållet.

Haha, ja kanske det:D Men jag kör nog ett försök att vara fin på det sätt man inte behöver lida pin... Sålänge det finns kvinnor som kan tänka sig helstrumpor på män så ;)

Personligen gillar jag västar i kombination med mina skjortor ibland. Som alternativ till standard-1a)-modellen av att ha skjorta+tröja som 94,5% av alla män har på konsultkontor (om de inte är någon slags chef, då åker ju en blazer på). Dvs, inget fel på snygg skjorta+tröja egentligen, det är bara så jäkla standardiserat..

Vad tycker ni om det? Jag menar inte tröjväst, och inte riktigt en helt regelrätt kostymväst, men mer åt det hållet.
Jag tänker nog att väst känns ganska uppklätt, men jag vet heller inte riktigt om jag ser "rätt" sorts väst framför mig. :)

Svårt att säga, jag tycker väst kan bli helt rätt och verkligen helt fel, beroende på vem som bär det och vad som bärs till. En fälla är ju för stor skjorta under väst, måste vara slim fit om det ska funka.

Singo för 5 år sedan hade fastnat för den här snubben :D Singo idag kan i alla fall säga att västen i sammanhanget funkar riktigt bra.

356bf4111c71f5f038afa0c956703f78.jpg

Jag tänker nog att väst känns ganska uppklätt, men jag vet heller inte riktigt om jag ser "rätt" sorts väst framför mig. :)

Ja, det kan det ju bli.. Men med jeans och utan slips så tycker jag själv att det kan bli en rätt bra mix. Sen har jag väl egentligen inget emot om jag nu skulle råka vara mer "uppklädd" även i en vardagssituation.

Nått sånt här, eller tja, i den stilen.. Men inte nödvändigtvis med slips.
3764652b1ccf538dd1e72a5c09a89177.jpg

Eller:
4bdd80dbd2311a1fcc5589cbea759561.jpg

Mer den typen av väst då alltså, men kan ju vara andra kombinationer.

Ja, det kan det ju bli.. Men med jeans och utan slips så tycker jag själv att det kan bli en rätt bra mix. Sen har jag väl egentligen inget emot om jag nu skulle råka vara mer "uppklädd" även i en vardagssituation.

Nått sånt här, eller tja, i den stilen.. Men inte nödvändigtvis med slips.
3764652b1ccf538dd1e72a5c09a89177.jpg

Eller:
4bdd80dbd2311a1fcc5589cbea759561.jpg

Mer den typen av väst då alltså, men kan ju vara andra kombinationer.

Tummen upp!

Kan tillägga att det är intressant, för jag är inte tokslimmad på överkroppen, ändå passar slimfit väl.. (kanske inte superduperultraslimfit förstås). Däremot slimfit-jeans? Glöm det, inte en chans att ens få på sig. Slim fit betyder tydligen helt olika saker för ben och överkropp... Men nog OT.

Gillar inte heller halslänken tyvärr men klockor :love::love: alltså mums! Vältränade blottade underarmar med en fet klocka :d:idea::love:
Så intressant! Har hört flera tjej-vänner påpeka klockor på liknande sätt.. Känns som jag ska ta och skaka liv i min gamla farfars fina klocka. (men 4k för att laga nån jäkla fjäder??:banghead::banghead::banghead:) Bär mig jäkligt mycket emot att ha på min en klocka som inte håller tiden..

Kan tillägga att det är intressant, för jag är inte tokslimmad på överkroppen, ändå passar slimfit väl.. (kanske inte superduperultraslimfit förstås). Däremot slimfit-jeans? Glöm det, inte en chans att ens få på sig. Slim fit betyder tydligen helt olika saker för ben och överkropp... Men nog OT.

Så intressant! Har hört flera tjej-vänner påpeka klockor på liknande sätt.. Känns som jag ska ta och skaka liv i min gamla farfars fina klocka. (men 4k för att laga nån jäkla fjäder??:banghead::banghead::banghead:) Bär mig jäkligt mycket emot att ha på min en klocka som inte håller tiden..

Nu är inte jag någon mode mogul. Men tror inte du måste ha en så dyr klocka?
Jag har alltid haft klocka då jag känner mig naken utan. Älskar min då den är vattentät, delvis digital och har solceller så jag aldrig behöver byta batteri :love:
Edifice-EFA-134-For-Real-Gentlemen-3.jpg

Jag har alltid haft klocka då jag känner mig naken utan. Älskar min då den är vattentät, delvis digital och har solceller så jag aldrig behöver byta batteri :love:
Det var väl lagningen av klockan som var dyr? :)

Absolut inte! Och grejen är också, den klockan är inte extremt dyr - den är värd mindre än vad reparationen skulle kosta (eller iaf inte just mer). Men den har ett högt sentimentalvärde för mig :)

Och själv så älskar jag allt sånt med en historia eller relevans förutom att jag själv helt enkelt har köpt dem, tex har jag två par farfars- och morfars-manschettknappar (men det är nått jag väldigt sällan använder).

Bryr mig verkligen inte så mycket om i "vad" män klär sig, finner väldigt mycket fint. Sålänge matchningen inte är åt helvete, som lila och orange (blanda aldrig dem färgerna :arghh:)!! Tycker marinblått är otroligt snyggt både på män och kvinnor, men lite grönt eller rött är inte heller fel.

För mig är det lika trevligt att se någon i en bandtröja och slappa jeans (fast utan häng dårå), som någon i tajta jeans och en skjorta + kavaj. Om vädret tillåter uppskattar jag att se shorts, för jag gillar å kolla på beeeen :love: :heart

Men det går inte säga hur män "ska" klä sig, lika lite som det går att säga vad kvinnor ska ha på sig. Först och främst bör man ju ha plagg som man är bekväm i! :up:

Maken körde denna stilen när vi träffades :arghh::arghh: Jag upptäckte det dock när vi redan var ett par för vi träffades på vintern..:rofl: Men jag råkade kläcka ur mig att jag skulle elda upp sandalerna om han inte slutade ha sockar i dom...han har inga sandaler längre :confused::angel:

Han är inte den ända som har strumpor i sandaler. Männen på pappas sida har det så också, och om jag ska vara ärlig gör jag precis likadant, isf när det gäller sandaler... :grin:

Ptja, jaktkläder är ju aldrig fel ;)

:laugh:

Skämt å sido så är det lite som att fråga hur långt ett snöre är. Beror ju helt på mannen, vad för kläder han passar i. Vissa ser helt malplacerade ut i jeans och flanellskjorta och andra ser ut som heta läckerbitar (sexistiskt jag vet, men den bjuder jag på ;) ) vissa passar bäst i mer formell klädsel som lite finare skjortor/väst/ "finare" byxor osv

Jag tror att om man har de kläder man trivs i, känner sig bekväm i och väljer modell/storlek som passar bra så spelar själva stilen mindre roll. Man kommer ändå att ge ut rätt typ av vibbar :)

Det är ju helt omöjligt att säga.

Vill du klä dig för att folk ska "kolla extra" - skaffa en grön tuppkam och klä dig i rosa tyllklänning. Du kommer förmodligen få uppmärksamhet!

Vill du klä dig för att attrahera en viss person - ta reda på vad hen gillar och klä dig därefter.

Vill du klä dig så att så många som möjligt tycker du ser trevlig ut - go mainstream. Sätt dig på ett centralt beläget café med papper och penna, och anteckna hur andra män i din ålder klär sig. Där har du facit.

MEN vill du klä dig för att lyfta din utstrålning ett snäpp - klä dig i sånt du trivs i och känner dig fin och självsäker i! Du kan ju ta viss hjälp av vilka färger du passar i och vilken modell på kläder som är smickrande för just dig om du vill, men huvudsaken är att du trivs i kläderna.

Personligen kan jag tycka att en kille/man i 25-årsåldern som har en lite mer vuxen "alternative/emo-stil" kan vara RIKTIGT snyggt, men bara om det syns att de känner sig "hemma" i det och utstrålar självsäkerhet.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 857
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 561
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 674
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar