Hur ska en man klä sig ?

Hero

Trådstartare
Jag funderar på att förnya mig lite inför våren/sommaren med en ny uppsättning skor och kläder. Så hur tycker ni att en man kring 30 ska klä sig ? Vad är egentligen snyggast? Hur ska en man klä sig för att ni ska kolla en gång extra ?

Jag funderar på att förnya mig lite inför våren/sommaren med en ny uppsättning skor och kläder. Så hur tycker ni att en man kring 30 ska klä sig ? Vad är egentligen snyggast? Hur ska en man klä sig för att ni ska kolla en gång extra ?

Det där är ju jättesvårt.
Om jag exempelvis kollar extra på en kille i en viss stil, betyder det inte att jag kollar på en annan med samma stil.

Handlar så mycket om hur personen bär upp kläderna och hur hen ser ut att trivas i sin stil.

Man ska klä sig i det man själv tycker är snyggt :)

Det där är ju jättesvårt.
Om jag exempelvis kollar extra på en kille i en viss stil, betyder det inte att jag kollar på en annan med samma stil.

Handlar så mycket om hur personen bär upp kläderna och hur hen ser ut att trivas i sin stil.

Man ska klä sig i det man själv tycker är snyggt :)
Jag håller med, jag tycker en man klär sig snyggt som är bekväm i sin stil sen är det sekundärt vilken stil det är. Men mer någon som har lagt tid och intresse på att hitta det dom gillar och trivs i/klär i och bär det med självförtroende skulle jag säga.

Skjorta, chinos och antingen fräscha vita sneakers (typ Gant) eller loafers.
På våren boots i skinn.
Alltid snyggt med en tröja över skjortan och sen kavaj eller trench.

Fräscht, enkelt & det lilla extra ;)

Det beror nog på vad det är man vill uppnå. Att få folk att kolla extra är inte så svårt, bara att klä på sig någonting så man sticker ut lite ur mängden.

Jag går efter hel och ren och fräsch, sen spelar inte kläderna någon större roll sålänge dom sitter som dom ska och bärs med ett visst självförtroende.

Alltså, jag skulle tycka vissa passar i sopsäck om det är så och andra inte pga deras utstrålning och självkänsla. Det är inte ytan som räknas. Klä dig i det du känner dig bekväm i, då får man automatiskt en härligare utstrålning och självkänsla.

Det du är bekväm i OCH se till att kläderna är välsittande. Ett par mjukisbyxor kanske är superbekväma, men hittar du ett par riktigt bekväma, välsittande jeans lär de vara ungefär tusen gånger snyggare ;)

Vad brukar du ha och vad känner du att du vill förändra? Är det tex jeans och t-shirt du brukar ha (tar det som exempel eftersom det är så vanligt) så kanske du kan testa jeansmodeller du inte testat innan, eller färger du inte testat innan, och någon t-shirt/tröja i annat material och andra färger? Då borde det ju fortfarande kännas bekvämt och kännas "som dig" men ja, lite nytt.

Det du är bekväm i OCH se till att kläderna är välsittande. Ett par mjukisbyxor kanske är superbekväma, men hittar du ett par riktigt bekväma, välsittande jeans lär de vara ungefär tusen gånger snyggare ;)

Vad brukar du ha och vad känner du att du vill förändra? Är det tex jeans och t-shirt du brukar ha (tar det som exempel eftersom det är så vanligt) så kanske du kan testa jeansmodeller du inte testat innan, eller färger du inte testat innan, och någon t-shirt/tröja i annat material och andra färger? Då borde det ju fortfarande kännas bekvämt och kännas "som dig" men ja, lite nytt.

Jeans och t-shirt har jag typ året runt. Men är inte det lite tråkigt ?
Jag kan ju såklart alltid köpa fler jeans och fler t-shirts. Finns ju många varianter på det som sagt :). Ska det va tryck, v-ringat , tajt, löst sittande osv osv ? Det här med mode är ju en hel vetenskap :).

Jeans och t-shirt har jag typ året runt. Men är inte det lite tråkigt ?
Jag kan ju såklart alltid köpa fler jeans och fler t-shirts. Finns ju många varianter på det som sagt :). Ska det va tryck, v-ringat , tajt, löst sittande osv osv ? Det här med mode är ju en hel vetenskap :).
Fast det är väl hyfsat omöjligt att råda sådant när man inte vet hur du ser ut. Alla passar inte i modet som är och passar man inte i det så ser det inte särskilt bra ut. Det bästa är väl att gå till en butik och be någon om råd.

Alltså, jag skulle tycka vissa passar i sopsäck om det är så och andra inte pga deras utstrålning och självkänsla. Det är inte ytan som räknas. Klä dig i det du känner dig bekväm i, då får man automatiskt en härligare utstrålning och självkänsla.

Jag är ju van och bekväm med jeans å t-shirt. Vill egentligen bara förnya mig lite. Ungefär som när jag köpte en ny vinterrock från att ha gått med skidjacka på vintrarna. Så har många kommenterat att dom gilla min rock :). Men hur klär man sig snyggt på vår/sommar ?

Friluftskläder :d

Beror ju på vem som ska bli attraherad. Generellt kanske (:confused:) man blir attraherad av folk med samma stil som en själv?. Så välsittande (!) kläder i samma stil som de man vill ska attraheras av en?

Fast det är väl hyfsat omöjligt att råda sådant när man inte vet hur du ser ut. Alla passar inte i modet som är och passar man inte i det så ser det inte särskilt bra ut. Det bästa är väl att gå till en butik och be någon om råd.

Jag har lagt upp en bild i nån tidigare tråd. Minns inte vilken? . Jag har väl en ganska normal kroppsbyggnad 175, 68 kg. Mesomorph kroppstyp.
1469448773448

Friluftskläder :d

Beror ju på vem som ska bli attraherad. Generellt kanske (:confused:) man blir attraherad av folk med samma stil som en själv?. Så välsittande (!) kläder i samma stil som de man vill ska attraheras av en?

Alltså, jag är bara ute efter tips :) .
Tror det är mkt som andra säger. Om man själv trivs i kläderna så blir det snyggt. Men jag vill förnya mig lite :) Så alla tips är välkomna.

Jag har lagt upp en bild i nån tidigare tråd. Minns inte vilken? . Jag har väl en ganska normal kroppsbyggnad 175, 68 kg. Mesomorph kroppstyp.
1469448773448
Tänker att det kanske väl inte är kroppsbyggnaden i sej som avgör helt. Är ju olika för olika ansiktsformer och drag osv som avgör lite vad man passar i också när det gäller v ringat och sånt.

Därför är väl det bästa att skaffa en såndär personal shopper eller vad det heter som kan se helheten.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 857
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 561
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 107
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 674
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar