Hur ska det här gå?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
S

SessCa

Meningen var att jag inte skulle berätta det här för någon än, men fan, jag kan inte hålla mig.

JAG kanske blir med häst. Jo, det är sant!!
Har vart mycket hoppetihittande hit och dit, först kollade jag på ett 4 årigt sto, allt var klart men hon såldes till en annan bakom min rygg.
Sen Gav jag mig in för att köpa ridhäst istället. Men inte heller det gick som planerat.
Men nu, så KANSKE jag står med en 2 åring på halsen. :crazy: :bump: :crazy:

Jag kommer faktiskt att FÅ henne.
Är en person jag känner som inte kan ha henne kvar av div anledningar och har lovat att om jag vill ha henne, kan jag ta henne. Han står för veterinärbesikting och så. Det här är en person jag känner så han är mån om att inte lura mig. Skulle jag och hon inte komma överens eller att jag inte kan ha kvar henne av annan anledning så hjälper han mig att sälja henne till någon som vill/kan ta henne eller leasa ut henne.

Vist låter det för bra för att vara sant?
Det är därför jag är tveksam.
Jag ÄR väldigt sugen på egen häst, men är det kanske förhastat att dra på sig en 2 åring?
Jag känner ju människor som gladeligen hjälper mig att lägga upp träning och lånar ut utrustning tills jag får råd att köpa själv.

Hur skulle ni ha gjort?
Skulle ni våga ta er an en 2åring så där hippt som happt?
Jag HAR ju erfarenheter av trav, och har vart med och jobbat med unga individer tidigare.

Skulle ni ha försökt med den hjälp ni får?
Skulle ni ha skickat hästen till tränare?
Eller rent av lagt ner hela idén?

Antar att många funderar och höjer ögonbrynen över meningen "får låna tills jag får råd".
nej, jag har inte råd att köpa vagnar och selar just nu.
Har inte den ekonomin.
Har ett sparkonto men det ska täcka ev veterinärkostnader, tandläkare och oförutsägbara utgifter och får inte röras för "lyx". Det handlar inte om att jag inte har råd att hålla själva hästen. Har bara inte råd med dyra vagnar. :crazy:

Det är sent på natten och jag svammlar väl en hel del, är trött och glad och förtvivlad på samma gång. Det känns lite som en dröm att få en häst så där (det är väl inte första gången det händer).
Men jag är rädd att jag tar mig vatten över huvudet.
Och det här är väl som vanligt en tråd som NI inte kan hjälpa mig att komma på något (har en förmåga att starta sånna trådar :angel: )

Jag minns inte ens vilket forum jag är i.
Antar att jag är inne på trav iaf.
Och är säker på att mitt flummande kommer göra att tråden hamnar på gnägg i morgon. :crazy: :angel: ;)

Jisses, Törst jag posta det här nu?
Men jag tror jag någonstanns i svammlet fick ner dom frågor jag hade. :p

Sv: Hur ska det här gå?

Känner du att du har tid och lust att ha en häst så javisst! Och att du får låna grejer, det fick väl nästan alla göra i början? ;) Eller ha hästen uppstallade hon tränare, stå på dens lista men köra all träning själv... Det finns många varianter... ;)
Jag vet inte vad du har för bakgrund men har du bra hjälp och tillräckligt mycket självinsikt att veta vad du kan och inte och vad du behöver hjälp med så varför inte? En inkörd tvååring är ofta ganska vettig, om man inte råkar ut för någon av våra två senste... (En skrämd vid inkörning och en sur märr som slog bara man krävde något) Fast vi hade en tredje oxå och hon var underbart snäll men förstod inte varför man skulle springa fortare än att man kunde lukta på blommorna... ;)
Så lycka till med din häst!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 988
Senast: Kilauea
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar