Hur sitter den fast?

ghost

Trådstartare
Nu har Spöket varit ute och shoppat sig en halsbygel (begagnad) för att testa på hästen som viker ihop sig.

Men hur sjutton sitter den fast? En egen nackrem eller sätter man ihop den med nackstycket på nåt listigt sätt? I teorin känns det ju som den skulle kunna "halka omkring" om man inte sätter ihop alltihop men det kanske inte funkar så?

kanske en korkad fråga men man är ju rätt grön när man kommer till nya utrustningstest - varje gång man kommer till nåt nytt.

Sv: Hur sitter den fast?

Beror lite på vilken modell du införskaffat. Om det är en utan "tömöglor" räcker det som SelfPossessed skriver att byta ut käkremmen. Ofta finns det en ring framtill för nosrem/spärrgrimma också på den varianten. Den ska inte "hänga och dingla" när den sitter på plats utan sitta lagom fast för att göra verkan.

Sv: Hur sitter den fast?

Tackar - spännena på halsbyglen är ju gigantiska om man jämför med nackstycket så jag tänkte inte ens så långt. :o

En gammal utan tömöglor men den har en konstruktion man kan spänna i nosrem/spärrgrimma så den sitter fast.

Jag inser att den inte bör dingla... :D

MEN - nu får jag inte möjlighet att prova på en vecka för rakbanan är stängd pga en eländes biltävling. :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 077
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka