Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

ChristinA

Har Din kropp ändrats mycket?
Kilon som aldrig släpper?
Bristningar på mage?
Slappa bröst? (Eller är det en fördom jag har? :o )
Förstörda tatueringar?
Annat?

Jag menar inte att det behöver vara negativt, men jag vill veta vad som kan förändras och hur vanligt det är.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Det där är så olika men för mig har nog inte kroppen förändrats så jätte mycket trots 3 barn på 5 år.

Vilkten är nog +5 kilo, men det är ju helt beroende på mig och hur jag väljer att äta och motionera.

Inga bristningar alls.

Brösten....nää trots två ammade barn och sen pumpa jag i tre månader till Wilma, men dom är ju inte som innan men någon jätte skillnad är det inte.

Har en tatuering på ena bröstet och den har klarat sig bra.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag har skaffat 3 barn på mindre än 3 år. Det enda som vart förstört från början var magen. Lite påsig och full med ränder. Efter sista barnet som ammade mycket så har brösten ramlat från stor c-kupa till några obefintliga små påsar som mest hänger.

I övrigt är jag smalare nu än innan jag blev gravid men då var jag fet så det räknas inte.

Mina tatueringar har inte blivit förstörda. har en ros på ena bröstet och den har fått lite längre och rakare stjälk men annars ingen fel på den.

Nä jag lider absolutinte över min kropp är stolt över märkena som faktiskt visar på att jag gjort något fint. Fast det är klart lite mer bröst hade jag gärna behållt. :)
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Nu har jag visserligen inte slutat amma än men min kropp har inte förändrats så särskilt mycket förutom ärret från snittet samt att det är lite slapp hud ovanför ärret (men det minskar undan för undan). Brösten är lite större men jag tror inte de kommer att bli så slappa eller små när jag slutat amma.

Inga bristningar och vikten återgick till vad den var innan efter 3 veckor (fast jag väger lite mindre nu pga att jag viktväktar).
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag har inga men, jag tror jag skulle se ung. likadan ut om jag inte fått barn. Dvs jag är ju inte som 20 eftersom jag åldrats en del sedan dess ;)
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag har inte fått några bristningar på magen men däremot på brösten som gick från a-kupa till stor C!! Jag hade rätt smala höfter innan vilket inte stämde överens med mina bredare axlar. Nu tycker jag det har stabiliserats faktiskt. Jag har fått bättre proportioner i min kropp. Jag hade inga problem att gå ner efter graviditeten och väger ca 5 kg mer än innan. Men jag var väldigt smal innan.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Min mage är förstörd :( . Den är alldeles randig, det blev den redan vid första graviditeten. Med tanke på hur min mammas mage ser ut så kommer min också att se ut så här för all framtid. Det enda jag kan göra är väl att träna upp magen så den iallafall inte är så degig, men ränderna kommer aldrig att försvinna.
Och så har jag två kejsarsnitts ärr, men de är det minsta problemet.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag har blivit smalare, mindre rumpa och lår och - 2 kg.
Nu när jag slutat amma har brösten blivit lite mindre.
Inga bristningar men fast magen blivit smal så är skinnet lite uttöjt.
Jag fick gallsten efter förlossningen och efter den operationen har jag tyvärr tre jättefula ärr på magen.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Efter de första 2 graviditerna så förändrades inget.
2 år efter andra barnet så såg jag ut som före barnen.

Men efter den 3dje graviditeten vid 40års ålder så gick jag upp i vikt från 54kg till 62kg.
Men det kan ha varit bara åldern också och kanske skulle ha hänt i alla fall.
Men jag är 167cm lång, så 62kg är ju inget problem direkt.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag har inga bristningar eller uttöjt skinn och brösten är nog bara normalt "åldrade", dvs sitter liiite längre ner än de gjorde för 15 år sedan:) , men de är snarare större än innan. Just nu väger jag mer än jag gjorde innan jag fick barn, men jag har varit i fysisk topptrim och väldigt smal och vältränad efter barnen, så den nuvarande vikten kan jag bara skylla på god mat eller dålig karaktär:angel: .
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

*kl*

Tvillingfödsel = gigantisk mage som resulterat i "påse". Den går inte att få bort annat än operativt. Ett otroligt fult och illa gjort kejsarsnittsärr. Bristningar på bröst, mage och lår.

Enlingsfödsel = spädde på ovanstående ännu mer.
Magen ser numera ut som ett blekfett russin.

Men som sagts tidigare - det är det värt med tanke på vad jag fått i utbyte. :love:

Dock tycker mina barn om att "baka bullar med min degmage."
Mindre smickrande. :o :D
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag har två barn och med första barnet gick jag upp 30 kilo.
Jag fick bristningar på magen, de är ganska många men ganska "tunna". Jag gick ner alla kilona jag gick upp + två till. Magen drog ihop sig och brösten blev lite större efter mjölkproduktionen ( jag pumpade i 2 månader sedan slutatde jag, min dotter ville inte suga på bröstet). Brösten blev lite olika dock, det ena är lite större än det andra.
Med barn nummer 2 gick jag upp 23 kilo, gick ner alla inom ett par månader. Denna gången fick jag inga nya bristningar vilket jag är tacksam för ( blev gravid när första dottern precis fyllt ett år).
Jag blev snittad och fick ett ärr, men det gör mig ingenting. Magen hängde över ett tag men nu 10 månader efter snittet är det faktiskt ganska ok, det blir mindre och mindre hela tiden, nu är det knappt nånting.
Amningen fungerade inte heller till barn nummer två så efter eytt oar månaders pumpning gav jag upp. Brösten är ungefär som efter barn nummer 1, ganska små, "fasta" och lite olika stora.

Det jag märkte efter viktnedgången efter barn nummer 2 är att jag tappade mer på rumpa och lår och mindre på magen. Jag har alltså lite mer på magen men mindre fett på rumpa och lår än innan barnen.

Det jag är "missnöjd" med med min kropp nu är väl att jag skulle vilja tappa ¨några kilon till och bli mer vältränad... dock vägde jag mer när jag blev gravid med barn nummer 1 än vad jag gör idag ( 2 kilo).
Bristningarna är inte så kul, men de har bleknat rätt rejält och syns mest som "skiftningar" i huden.

Jag var beredd på värre skillander på min kropp än vad det blev,,, det är ändå en otrolig påfrestning för kroppen att vara gravid.

/ J
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag fick mitt första barn för snart 7 mån sedan. Gick upp 16 kg till 73 kg. Gick ner till 65 väldigt fort. Sen gick det lite segare. Men 3 mån efter förlossningen var jag nere på 53kg. Nu när jag slutat amma har jag landat på 54-55 kg. Alltså 2-3 kg mindre än innan barnet.

Det som är annorlunda med kroppen är att jag fått mindre rumpa, lår och bröst. Magen är nästintill lika fin som innan. Har fått lite lite slappare hud över magen, men det fylls snart ut av mitt sexpack, som jag jobbar på. :p ;) :D Här tävlas det mot sambon om vet som får rutor på magen först. :D

Brösten har tyvärr tappat en storlek och fasthet. Men men...jag har ju fått en underbar liten dotter istället. :love:
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

*lånar knapp*

Min kropp ser nog ut ungefär som innan jag blev gravid. Jag gick upp totalt 21 kg, men jag tappade alltihop inom en månad:) Fick inga bristningar och brösten är samma storlek som innan trots en lång amningstid på 19 månader, bara med en något lägre tyngdpunkt:angel:
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Vad roligt att höra alla olika svar!!!

Vi har inga planer på barn nu inom det närmsta, men sedan vill jag ha. Känner mig lite ledsen om kroppen skulle se jätte ful ut efter det. Inte för att jag har någon värsting kropp, men ändå.
Fast nu låter det inte som om det är så farligt och det låter som om de flesta inte bryr sig när det väl är klart! Va bra!!!

Tror ni att det är lättare att behålla kroppen så intakt som möjligt om man får barn tidigt?
Isf vad är tidigt?
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Tror inte det är åldern som spelar någon roll. Jag var 32 fyllda när jag fick min dotter och visst det var ju inte jättegammalt men inte heller ungt. Min bror och svägerska fick barn när de var 22 och hon fick bristningar och "taxöron".

Vet ärligt talat inte vad det beror på. Ligger i generna kanske?

Sen som du säger, när det väl är klart bryr man sig inte lika mycket som innan.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Har Din kropp ändrats mycket?
nja...man ser ju inte ut som 18 längre:angel:
Kilon som aldrig släpper?
första två barnen gick jag ner till min normala vikt (tillomed lite tunnare) men så här efter fjärde barnet vet jag inte ännu,för det har bara gått 3 månader.
Bristningar på mage?
väldigt lite syns knappt
Slappa bröst?
tycker bara brösten blir slappa direkt efter man slutat amma sen blir dom hyffsat fasta igen .
Förstörda tatueringar?
på armen nej *ASG*

mvh Arabizar
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

*lånar knapp*

Vad avundsjuk jag blir på alla som fått tillbaka sin gamla kropp efter graviditet och förlossning.

En annan fick megastor mage och en massa bristningar. Magen ser numera ut som en stor hängande bulldeg, ser hemskt ut!! Måste köpa byxor som är två storlekar större än jag behöver för att magen ska få plats :cry:
Tuttarna är hängigare än förut också... Jag var 23 år när jag fick min son och min mamma har fött tre barn och ser fortfarande likadan ut som när hon var ung så jag vet inte varför jag haft sån otur...
Kommer att operera magen någon dag, det är ett som är säkert!
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag gick upp 25 kg när jag väntade sonen. Fick bristningar på låren och brösten, men det syns inte alls längre.
Ett halvår efter att han var född såg jag ut som innan jag blev gravid. Vägde lika mycket också.
Det gick inte se på mig att jag fått barn.
Hoppas jag har samma tur den här gången.
Än så länge har jag "bara" gått upp 6 kg.
Men det är 10 veckor kvar.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag gick upp 17 kg med mina tvillingar. Magen var enorm (gick tre dagar över tiden) och har lämnat en "skinnpåse" efter sig. Nedanför den är det ett ärr efter snittet som är mindre snyggt. Annars som vanligt, för tillfället otränad så kanske skulle magen kunna stramas upp något men, då i kanterna. Naveln kommer heller aldrig att bli sig lik igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 019
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 238
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 260
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp