Hur ser/känner man att en mango är mogen??

bettysmatte

Trådstartare
Billig mango på Willys igår så jag spontanshoppade två stycken. Men när jag kom hem insåg jag att jag inte har den blekaste aning om hur en mogen mango ska vara? Ska de bli mjuka? Hur ska färgen vara? Den ena är nästan helt röd och den andra är mest grön. Det var väl ändå dagens i-landsproblem kanske.... :D

De ska vara mjuka. Färgen kan variera. Jag tycker det är svårt att få mango tillräckligt mogen i Sverige. Låt dem ligga framme, vänd på den och känn. Det kan ta flera dagar om de är hårda.

När jag tänker efter går känslan att jämföra med med mogen avokado trots att skalen är så olika.

Jag gillar mango. Har nu kommit på att jag kan köpa nästan mogen i Egypten och ta hem. Mums!

De ska vara mjuka. Färgen kan variera. Jag tycker det är svårt att få mango tillräckligt mogen i Sverige. Låt dem ligga framme, vänd på den och känn. Det kan ta flera dagar om de är hårda.

När jag tänker efter går känslan att jämföra med med mogen avokado trots att skalen är så olika.

Jag gillar mango. Har nu kommit på att jag kan köpa nästan mogen i Egypten och ta hem. Mums!
Tack för svar :) ! Ja, mjuka är de då inte - snarare stenhårda. Så det lär väl ta några dagar innan de blir ätbara!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 877
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka