Hur ser framtiden ut för era hästar?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Japanesen
  • Startdatum Startdatum
J

Japanesen

Hur går det för era hästar nu när vissa ska göra årsdebut eller som redan gjort det? Hur ser era hästars framtid ut?

Längtar fruktansvärt nu när en av mina hästar snart ska kvala på Valla :) , medans den andra fortfarande är för valpig för den uppgiften.. :(

Sv: Hur ser framtiden ut för era hästar?

min märr har hunnit med 2 lopp detta år. och det går bätre och bättre hon är lite båg men sist knep hon iallafall en 5 plats trots galopp 900 m kvar och tvärstopp i upploppskurvan (en som körde ut just framför) hon har lätt för galoppen men det går bättre o bättre för varje gång..

Våran gamling håller tränaren på att kolla idag och se om gaffelbandet har läkt, det är lite nervöst att sitta här hemma och vänta på besked...

Våran nyblivna fyra åring har gjort årsdebut som gick åt skogen, vilket förvånnade tränare mycket då hon har varit kanonfin i träning... Nu börjar det snart bli problem med poängen så nu inväntar vi det "perfekta" starttillfället... Så om siså där fem sex år kanske hon kommer ut igen... ;) Skämt åsido det var lite bra lopp för henne här i början av april.

Här jobbas det på för fullt. :idea:

Sexåringen har hunnit med tre starter i år med lite blandat resultat (2-6-0) och gjort bra lopp alla tre gångerna. Anmäls "på hemmaplan" för tillfället då jag har högdräktigt sto att vaka över också. :bump:

Den relativit nyinskaffade sjuåringen (december) är hisnande nära årsdebut nu, antingen nästa fredag eller fredagen efter det beroende på när han kommer med. Förmodligen redan nästa fredag då det finns en suverän proposition som ser ut att vara skriven just för honom... :d

/// ghost

Tja, årsdebut för starthästen var planerad att den skulle vara avklarad, men tyvärr var hästen tokdålig i kvalloppet för en dryg månad sedan. Hade kraftig halsinfektion, fick medicineras och vila i tre veckor innan det var borta. Precis igångsatt, men verkar ha tappat mycket, så nu behövs mer snabbjobb igen. Förhoppningsvis är hästen tillbaka snabbt, så om en månad till så kanske vi kan vara ute igen.....

Vad gäller treåriga varmblodet så tränar på och vi siktar på start som 4-åring, nästa år! Han har allafall utvecklats stadigt sedan i vintras och nu känns han riktigt fin i träning!

Kallblodet har helt plötsligt fattat vad det gårt ut på och nu vill han trava, trava och trava.. :) Igår joggade han 1.55 3000 m vilket är ett enornt kliv framåt för honom! Om allt går som det ska siktar vi på kvar i höst eller till vintern!

Min har inte startat sen augusti i fjol :angel:
men är på G snart.... bör anmäla före 20 april eljest blir det omkval :crazy: Vi har vintertränat hårt så förhoppningsvis går jag en rolig sommar tillmötes.

föresten är inte tussilagon på gång att blomma snart i Värmland, martha??? :smirk:

BR har årsdebuterat 15/3 med virus i kroppen :crazy: ... tog ledning från tillägg och travade fint som den, så vinterträning hade gjort honom starkare iaf.. Tog blodprov igår, får se om vi kan köra igång igen..
Kallblodet har jag satt ut annons på!!

Våran gamling blev visserligen friskförklarad men vet tror inte att det kommer att hålla för träning... På söndag ska "alla" tre delägarna diskutera hur vi ska göra... Det känns inte bra att sälja honom som ridhäst så det är väl Gustavs nästa... Det är så typiskt att jag är gravid och inte har tid att börja med en ridhäst nu... Eller har tid att ha häst överhuvudtaget... *suck*

Underligt nog så när vi kollade direkt vid skadan så var det en lindrig skada i övre fästet och stammen men enligt veterinären nu så har hela gaffelbandet ärrvävnad...

Svarar väl med mina passhästar på jobbet.
starthästen (6 år) har startat 3 gånger i mars/april i år, haft strul i loppen varje gång (0-6-d), känns jättefin nu! startade på Kalmar idag, men galopperade (kuskens misstag).
En av treåringarna ska antagligen kvala nästa måndag :bump: och en annan ska nog snart gå provlopp. 2 treåringar är lite senare, men går bra för tillfället. ena 2-åringen gick banjobb i torsdags, 36 full väg på ett bra sätt. Den andre har börjat gå lite intervaller här hemma, har problem med nerverna... :crazy:

Tja, min lilla treårsmärr ska bara köras in färdigt och tränas litegrann så är hon nog snart kvalklar.. :p Borde ha lite talang, men det visar sig väl. :angel:
Femåringen ska väl kvala i maj, hoppas jag. :D Nån stjärna blir han nog aldrig men han kan väl få vara ressällskap ot damen ovan, när vi ändå ska ut och åka...

Bodbäckspålle åker snart för att verka som avelshingst (varför kan de inte göra det på vintern istället...sommaren är ju roligare att ha häst på :angel: )

Bodbäcksgull, vår fyraåring, kommer göra årsdebut inom denna månad. Har jobbat 1.35 2000m med långvagn och ville bara springa mera. Vi ser fram emot detta år...och hoppas att hon får vara hel.

Kall eld är det värre med, han hoppas vi ska tillfriskna efter en operation. Men jag undrar om det någonsin kommer att bli häst av honom. maken till mer olycksdrabbad häst har jag aldrig varit med om :(

Humelibumlan skrev:
Kan man gissa att den gick sådär då?? ;)

Förlåt, kunde inte låta bli.. :o
:devil: :devil: :D
kallblodet (MH) har inte årsdebuterat!! det var BR (Black Runner=Varmblodet) och han annonseras inte ut! (än iaf ;) )
Hon och jag ska bara ta en "time out" :angel: Tänkte låna el leasa ut henne

Det låter som att det kommer bli ett fint år för alla oss här på Buke.. :)

Min kära häst som jag inte kan bestämma mig för om jag tycker om eller avskyr gick i dag ett kanon jobb så idag ligger han i allafall på + . Nu jobbar jag på att få honom start klar. Hoppas på till mitten på sommaren, men sen får det helt enkelt visa sig vad som händer... :smirk:

Kämpar tappert på med min älskade erlichiasdrabbade häst .....ena dagen är det upp som en sol och andra platt fall. :crazy:

Den andra hästen (också den älskad) finslipas för start i mitten på april. Har hittat ett lopp åt henne och håller andan för att hon inte ska skada sig innan dess. :smirk:

Japanesen skrev:
Hur går det för era hästar nu när vissa ska göra årsdebut eller som redan gjort det? Hur ser era hästars framtid ut?

Längtar fruktansvärt nu när en av mina hästar snart ska kvala på Valla :) , medans den andra fortfarande är för valpig för den uppgiften.. :(

våran femårige valack gör sin årsdeput på Åmål den 24 april om allt går som det ska. Fanns ett lopp högst 25000 som han ska vara med i. fyraåringen kvalar lagom till stochampionatshelgen så att hon kan starta i ett noll lopp där. och de andra femårsstoet vet vi inte än.

Liknande trådar

V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 489
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 171
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 732
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna