M
MamaJustify
Letar med ljus och lykta efter hus med stall och vad tycker ni är viktigt i ett stall som gör det lättarbetat osv. skriv på inget är för litet eller för dumt att ta upp!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på hur stort stallet är. Är det meningen att det ska vara verksamhet och mer än 7-8 st boxar hade jag lätt satt på vändbara krubbor så att jag slapp öppna boxdörrarna vid fodring. De är sjukt smidiga att arbeta med.
För att göra det lättmockat hade jag använt mig av högaller/höhäckar i boxarna där man slänger in grovfodret. Då slipper man grovfoder i hela boxen sen. Jag vill att mina hästar ska äta mycket grovfoder. Men det ska ätas, det ska inte trampas runt.
Givetvis automatiskt vatten till alla. Helst ur större kärl än en vattenkopp.
Mockningsluckor tycker jag är lite överkurs faktiskt. Jag har jobbat i många stall i mina dagar och det enda jag vill ha är att gödselstacken är någorlunda nära stallbyggnaden.
Spolspilta är jätteviktigt för mig. Och då med bra uppbindningsmöjligheter så man slipper stå och hålla i hästen.
Torrt och rent. Inte lerigt. Spendera pengar på att asfaltera eller lägga betong på gårdsplan etc! Och dränera hagar så att de inte blir gyttjepölar. Det är inte snällt mot hästarna och det är inte snällt mot människorna som ska jobba med det.
För att jag tvättar mina hästar en del när de är igång. Då vill jag ha en vettig stans att kunna göra det. Jag kan tänka mig utomhus också, men det får inte vara grusunderlag, utan asfalterat eller betong så det inte skvätter.Varför är spolspilta jätteviktigt?