Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej alla!
Jag bad om att få analysen av det hö jag tänkt köpa mailad till mig och fick den nyss.
Den ser ut så här : Smältbart råprotein är 50 g/kg foder och energi foder 7.9 MJ/kg foder.
Vad säger detta då? Jag läser andras analyser här och det är ju massvis med siffror och olika punkter på mångas analyser. De enda siffror jag fick var dessa. Kan någon hjälpa mig här, 1. varför bara två olika punkter och 2 är det bra siffror på mitt hö och vilken typ av häst/ponny ska äta sånt?
Vore gruvligt tacksam för lite hjälp
kl
Någon som har erfarenhet av att utfodra med en skyhög kvot? Närmare bestämt 14? (energi lite över 7) Kan det funka på två svårfödda unga arabkillar? Eller ska jag se mig om efter annat hösilage?
kl
Någon som har erfarenhet av att utfodra med en skyhög kvot? Närmare bestämt 14? (energi lite över 7) Kan det funka på två svårfödda unga arabkillar? Eller ska jag se mig om efter annat hösilage?
*kl*
Jag har eventuellt möjlighet att köpa plastat hö (antar jag, 80.2 % TS), 220 kg-balar med 7.3 MJ och 95 g smbrp / kg. Detta tänkte jag i så fall ge till en något överviktig, 13-årig, lättfödd halvblodsvalack som tränar ibland.
Ser ni några problem?
Nu kanske det blir mer rätt än att posta detta inlägg i en tråd som handlar om att Inte ta analys på fodret...
*kl*
Har sökt men inte kunnat hitta. Vilka foderberäkningsprogram är bra/pålitliga tycker Ni? Har flyttat hästarna och fått ett silage som jag vill beräkna foderstat på.