Hur ser er vinter ut?

lakrits

Trådstartare
Ja...ni ser rubriken...

Vad har ni framför er i vinter?
Nån tävling/tävlingar?
Träning för vårens tävlingsäsong?

Så...berätta.......

Sv: Hur ser er vinter ut?

Har precis varit på årets sista tävling, men ska fortsätta att träna för min tränare så länge vi kan, dvs vi har bara en paddock o igår
var den mycket kladdig så mer regn klarar den inte av.
Stallägaren har förhoppning att bygga ridhus i vinter som ska vara klart till feb o det skulle vara kanon. Annars när det blir för vått så får det bli uteritter utan några egentliga krav då jag har tränat så hårt i sommar o höst att hon är värd lite lugna månader.

efter 3 års tävlingsuppehåll av olika anledningar så klättrar jag fullständigt i taket. Så vintern kommer att gå åt att träna tre quartrar och några andra inför tävlingssäsongen 2007, för då SKA vi ut! ;) April Show blir nog första tävlingen.

Vila, vila och åter vila för min lilla skrutta....:love:
Imorn åker jag till Tjeckien och utbildar mig vidare....:bump:
Sen har vi sista träningen den 12e...därefter skor av och bara va häst....
Har tänkt sätta igång så hon hinner bli klar för helgclinic för PL i slutet av Feb-07...
Sen får vi se...om matte vågar sig på nån D-tävling:o
Ha det bra alla...så hörs vi om 1,5v:banana:

*kl*
Väldigt lugn !
Han har redan fått det mycket lugnare efter en ganska hård och krävande tävlingssäsong. Ska rida clininc (också för PL) om två veckor så håller ändå igång honom lite.. Sedan efter det blir det nog iprincip noll träning. Bara ut i skogen och busa samt kanske hoppa lite ... Tror det är bra för dem att bara få va busig häst ett tag utan krav. Sedan blir det kanske några veckor då han får stå helt och vila helt och hållet.. :D
Sedan sätter jag väl igång honom ordentligt i vår inför tävlingssäsongen igen, och slipar upp lite dissiplin.. haha..

Annars håller jag på och matar upp honom i normalt hull efter sommaren.. (han går ner pga. irritation av flugor o så...), så mycket mat blir det !! haha .. :angel: men han börjar se ganska ok ut nu..

/Erik :eek:

Det blir en lugn vinter med massa med uteritter och bara busa, det har varit en tuff tävlingssäsong för min plutt...
Så det blir lite vila och lite grann som vädret tillåter...
Sen så sätter man igång som sagt till nästa årets tävlingar...
Jag tror också att det är bra för dom att få busa av sig under vintern och sen tror jag på mycket "vila" också...

//c

Ja det blir en spännande vinter,har hästen på träning hela vintern åker 1-2 ggr /mån och tränar även jag....Sen e nog hästen klar för att börja tävlas, med mig vet jag inte det e nog tveksamt (aldrig tävlat)...Men ska ha en häst hemma o lulla runt på i väntan på våren.

Det blir en lugn vinter med massa med uteritter och bara busa, det har varit en tuff tävlingssäsong för min plutt...
Så det blir lite vila och lite grann som vädret tillåter...
Sen så sätter man igång som sagt till nästa årets tävlingar...
Jag tror också att det är bra för dom att få busa av sig under vintern och sen tror jag på mycket "vila" också...

//c

Klart det är viktigt med vila också !! :D :smirk:
Hur äe det annars med pojken och hur gick det med flickan ??
/E

Stallet fullt med hästar som ska ridas o tränas!

Unghingsten ska ridas och köras in och förhoppningsvis komma ut på några shower nästa år förutom haltern,
3-åringen ska introduceras för kor, även henne hoppas jag kunna tävla nästa säsong! Dessutom kommer hon troligen att få åka på intensivträning för reiningen i vår!

Hingstfölet ska, om han inte blir såld, matchas inför haltern,
Även ett painthingstföl håller på att köpas in och ska då matchas för sina halterklasser.

Ett eller två ston (ett klart, den andra *hoppas*) blir nya tillskott i stallet och ska förhoppningisvis ut på tävlingsbanorna i sommar om det fungerar!

Dessutom ska det införskaffas nya hästar till verksamheten som ska tränas för sina uppgifter inför våren!

Sedan är det väl det vanliga, se hur stonas magar växer, sälja årets raggmunkar till föl, rida träningshästar, mocka skit och handla ny show garderob på eBay :smirk: :angel:

Sen ska jag visst hinna med att gå en handikappridledarkurs också...:cool:

Rida och träna kallblodet hela vintern så mycket det bara går.

Lill quartern ska tränas inför tävlingar till våren och inridning till sommaren. Så går det att åka transport utan halka så kan det nog hända att vi åker på någon clinic:banana:
Var på clinic för Waldemar Wass i lördags och det gick SÅ BRA:love: :banana:

Rida och träna kallblodet hela vintern så mycket det bara går.

Lill quartern ska tränas inför tävlingar till våren och inridning till sommaren. Så går det att åka transport utan halka så kan det nog hända att vi åker på någon clinic:banana:
Var på clinic för Waldemar Wass i lördags och det gick SÅ BRA:love: :banana:

*knapplån*

Jag var också där i lördags/söndags! :bump: :idea:

För mej och min polla blir det utbildning som gäller. :bump:

hehe..

Nope jag är inte riktigt säker på vem du är..:D

Det var iaf jag som har Chadow, Ullis' förra häst. (det lilla röda stoet, red samtidigt (på eftermiddagen) som dom men "louie", skäcken.)

Senast ändrad av en moderator:

hehe..

Nope jag är inte riktigt säker på vem du är..:D

Det var iaf jag som har Chadow, Ullis' förra häst. (det lilla röda stoet, red samtidigt (på eftermiddagen) som dom men "louie", skäcken.)

Jahaaaa då var det du som satt inne med mig och hon jag hade med mig och åt, eller hur?:D:D Jag hade den lilla bruna 1 års hingsten:)

Men har Ullis redan sålt Chadow? Är det du som är det lycklige köparen?:) Har hon nån ny på gång då?

Senast ändrad:

*knapplån*

Jahaaaa då var det du som satt inne med mig och hon jag hade med mig och åt, eller hur?:D:D Jag hade den lilla bruna 1 års hingsten:)

Men har Ullis redan sålt Chadow? Är det du som är det lycklige köparen?:) Har hon nån ny på gång då?

Haha, joo, det var (blyge :o ) jag.
Jaa, det var du som tränade i grimman med den fina lilla killen :idea: (Chadow vart lite förtjust i honom :D )

JO, hehe, det är vi som köpt 'na, (skräcködlan som Walle sa :p )

Ullis har ju köpt en brun Appendix, tror jag det var, såg du inte honom?
Hon red först, och..sist, tror jag. Fast jag vet inte vad han heter.

Vintern blir lugn, precis som de flesta vintrar blir det mest ut i skogen och rida. Har tävlat årets sista tävling men måste hålla igång Cindy till westernuppvisningen vi ska ha nästa vecka. :bump:
Sätter väl igång henne i februari nån gång så hon hinner få lite kondis till PL clinicen i slutet av februari.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
570
Senast: sthu
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar