Hur sent kan första löpet börja?

R

Rigoletto

Min tik är nu över året och har fortfarande inte löpt än. Det är väl ganska sent? Hur länge kan det dröja?
 
Sv: Hur sent kan första löpet börja?

Min förra kom igång vid 1½.

Stora hundar tar väl generellt sett längre tid på sig att mogna än små. Vad är det för ras?
 
Sv: Hur sent kan första löpet börja?

Det är Clumber spaniel/Welsh springer spaniel, så hon är ju ganska liten.
Men då kan det ju dröja än då.
 
Sv: Hur sent kan första löpet börja?

Det är Clumber spaniel/Welsh springer spaniel, så hon är ju ganska liten.
Men då kan det ju dröja än då.

En av mina cockrar löpte första riktiga löpet när hon var 16 mån. Hon är helt enkelt sen i utvecklingen. Hennes mamma var lite drygt 12 mån, så det ligger alldeles säkert i släkten.
 
Sv: Hur sent kan första löpet börja?

Pratade med uppfödaren och hon sa att Clumbern generellt är sen, så hon har väl det därifrån, men man blir ju lite konfundersam.
 
Sv: Hur sent kan första löpet börja?

Min cockertik var också sen att löpa, jag minns inte rikitgt men hon var helt klart över året.
 
Sv: Hur sent kan första löpet börja?

Jag har en tik som strax är två år som jag personligen aldrig har sett löpa.
Hon kan ju visserligen ha tysta löp, men vi ska kolla upp henne någon gång i början på 07 om det är så att hon inte kommer igång.Och även ta blodprov för att se om hon har löpt eller ska inom kort.Dom kan ju ha haft exempelvis infektioner o dyligt som gör att löpen inte kommer igång.
Vet säger att det kan ta upp till 2 år innan tikar löper och är det så att din ras är sen i utvecklingen så behöver du nog inte vara orolig. Min ras är oxå sen. Min andra tik hade sitt första löp när hon va 1½ år.
 
Sv: Hur sent kan första löpet börja?

Var glad för det!

//mimmipigg för dagen med en löpande tik och en drägglande hanhund under samma tak.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
933
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 614
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp