Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

Sandra78

Trådstartare
Tänkte sätta upp både hästens och hundens prisrosetter, men jag har ingen lust att ha dem uppspända på ett snöre på väggen á la flickrum.
Så, är det någon som har löst det snyggare? Funderade lite löst på att köpa en smal Billy-bokhylla och ha dem i, förväntar ju mig att hunden ska ta hem lite pokaler också framöver :D Tror ni det skulle gå att göra snyggt?
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

Här är två exempel som jag har sett:

Köp en billig ram på IKEA (en sån där med bara glas och små metallclips). Limma fast rosetterna tillsammans med kort på hunden eller hästen på valfri bakgrundsfärg (har sett svart och vitt, båd var snygga).

Köp (eller snickra ihop själv om du är händig) en spalje i trä. Nita eller limma fast rosetterna och häng spaljen på väggen.

Voila!! :bump: :D
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

Smart! Det där med spaljé låter ju riktigt snyggt och lite annorlunda, ska klura lite på det :bow:
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

På ena hundens kennel hade de gjort en tavelram med kycklingnät inuti. Sedan hakades rosetterna upp på nätet allteftersom.
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

Vilka bra idéer, jag visste att man kunde lita på buke :banana:
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

jag tycker att varianterna med en ram runt rosetterna är snyggt!
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

Jag har mina på en tavellist från Clas Ohlson, sen kan man ju ha bilder på hunden på själva tavellisten också :)
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

På ena hundens kennel hade de gjort en tavelram med kycklingnät inuti. Sedan hakades rosetterna upp på nätet allteftersom.

Jag har också en ram, eller hade åtminstone. Det var väldigt snyggt när det mest var cert-rosetter i olika färger. Nu i nya lägenheten funderar jag på att bara hänga upp dem på väggen upe vid taket. Eftersom det numera är rosetter i 70-cm-längden blev det lite väl framträdande att ha dem i ram. Pokalerna har jag spritt ut lite, en liten samling i ett fönster och en högst upp i en bokhylla, också för att det inte ska bli så mycket "prisskåpskänsla"
 
Sv: Hur sätter man upp prisrosetter snyggt?

Det känns som lösningen beror lite på hur många rosetter det handlar om. Hästrosetter har en viss tendens att hopa sig när man är ute och tävlar en del. Jag och syrran har några hundra ihop, och de har vi hängt tätt på två rader band precis utmed taket runt ett rum hemma hos mamma, mer eller mindre sorterade i valörordning och per häst. De stör inte så mycket efter som rummet är ganska mörkt. Bucklor och annat ligger ihoppackat i ett par ICA-kassar i garderoben...

Om jag skulle flytta hem rosetter och bucklor till mig har jag ingen aning om var jag skulle göra av dem, för det känns som de tar så mycket utrymme och uppmärksamhet. Vilda sidenglänsande färger, långa glansiga band, nysilver-/tennåbäken i olika storlekar och former (för att inte nämna silverfärgad plast) och guldtext är ganska långt ifrån min inredningssmak. Och det känns lite skrytigt - samtidigt känns det respektlöst mot de hästar som så troget ställt upp för mig att inte vara stolt över det vi åstadkommit tillsammans. Man kanske kan hänga upp dem i sadelkammaren på något snyggt sätt som inte tar för mycket utrymme? Plocka ut de priser som betytt mest för mig och göra något med? De snyggaste rosetterna? Jag vet inte.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 945
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 120
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 856
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp