Hur samla idéer?

Monkie

Trådstartare
Jag får många bra idéer och ser många inspirerande bilder på Instagram tillexempel. Men, jag surfar alltid på mobilen, äger inte ens en dator, och bilder som bara sparas på mobilen blir det imorgon så ofta av att jag sitter och tittar på. Helst skulle jag vilja ha en bok med flikar. Träning, recept, roliga memes osv. Gillar egentligen inte att hålla på med mobilen, tycker det är pilligt och en pest TT skriva. Jag har ingen skrivare heller.
Har du någon "inspobok" eller tips på hur man kan få till något liknande?
 
Kan du inte använda dig av tex Bilddagboken, eller någon annan bildförvaringstjänst. Facebook har ju dessutom så du kan lägga upp bilder som du sedan gömmer.

Eller varför inte öppna ett stängt konto på instagram där du inte tar emot några följare men där du lägger upp dina bilder.
 
Kan du inte använda dig av tex Bilddagboken, eller någon annan bildförvaringstjänst. Facebook har ju dessutom så du kan lägga upp bilder som du sedan gömmer.

Eller varför inte öppna ett stängt konto på instagram där du inte tar emot några följare men där du lägger upp dina bilder.
Använder inte Facebook, har ett konto för att kunna använda messenger vilket är ganska sällan.
Jag har ett sådant konto på Instagram men är så förtjust i upplägget eftersom det blir ganska osynligt, eller så är jag inte så duktig! . Helst skulle jag vilja ha med olika flikar, tillexempel träning, recept, kläder, inredning.
Sen är mobilen inte optimal för mig, är det lättare/smidigare att surfa på platta?

Jag upplever att bilder som sparas bara ligger och sparas, huller om buller. Sparar alla bilder i Google foto, men vill helst ha tillgång till dem på ett sorterat vis liksom.

Funkar det att skriva ut Instagrambilder?
 
Pinterest med en board för varje ämne? Det ska finnas något tillägg till webbläsaren så att du kan klicka direkt på bilder för att pinna dem, om jag inte minns helt fel. Du kan ha dina boards helt privata om du vill, så kan bara du se vad som finns i dem.
 
Använder inte Facebook, har ett konto för att kunna använda messenger vilket är ganska sällan.
Jag har ett sådant konto på Instagram men är så förtjust i upplägget eftersom det blir ganska osynligt, eller så är jag inte så duktig! . Helst skulle jag vilja ha med olika flikar, tillexempel träning, recept, kläder, inredning.
Sen är mobilen inte optimal för mig, är det lättare/smidigare att surfa på platta?

Jag upplever att bilder som sparas bara ligger och sparas, huller om buller. Sparar alla bilder i Google foto, men vill helst ha tillgång till dem på ett sorterat vis liksom.

Funkar det att skriva ut Instagrambilder?

Album i Google Photo?
 
Du kan ju också spara bilder på Instagram om du trycker på den lilla flaggan till höger under bilden, håller du fingret på flaggan en stund så kan man också skapa olika mappar och välja vart man vill lägga bilden. Jag har mappar med recept, diy, roliga memes för ledsna dagar osv.
 
Pinterest med en board för varje ämne? Det ska finnas något tillägg till webbläsaren så att du kan klicka direkt på bilder för att pinna dem, om jag inte minns helt fel. Du kan ha dina boards helt privata om du vill, så kan bara du se vad som finns i dem.
Det ska jag kolla upp! Använder man alltså Pinterest som ett slags fotoalbum?
 
Du kan ju också spara bilder på Instagram om du trycker på den lilla flaggan till höger under bilden, håller du fingret på flaggan en stund så kan man också skapa olika mappar och välja vart man vill lägga bilden. Jag har mappar med recept, diy, roliga memes för ledsna dagar osv.
Jaså, det har jag missat, det låter precis som det jag saknar faktiskt! 😍
 
Det ska jag kolla upp! Använder man alltså Pinterest som ett slags fotoalbum?

Både ja och nej. Jag skulle beskriva sidan mer som en scrapbook, där bilder och idéer från alla möjliga håll samlas. Den är inte en bilduppladdningssida i traditionell mening, utan själva grejen är att man pinnar saker man ser på andra sidor eller i sitt flöde på Pinterest. Flödet anpassas också efter vad man visar intresse för, så du lär få upp fler saker att spara ju mer du använder sidan.
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 901
Senast: Otherside
·
Hemmet Jag har en idé jag skulle vilja förverkliga men skulle behöva lite förslag om hur man bäst kan gå tillväga för att göra det som...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: fejt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag vet inte mycket om teknik och framförallt inte om datorer:p Min nuvarande laptop är två år gammal och batteriet är totalt slut...
Svar
5
· Visningar
2 282
Senast: zoller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp