Sv: Hur säger ni till (Nej) eran häst?
Jag håller med tidigare inläggare att den säkraste och (mest praktiska) platsen att ha den ledda hästen är bakom en, c:a någon meter emellan. Säger inte att det passar för alla hästar, och säger fr a inte att det passar för alla människor, men det förändrar inte att det för alla övriga är den bästa positionen.
Till TS och ursprungsfrågan:
Jag använder dels vanliga ord, vilket beror på situation, dels mitt kroppsspråk, dvs positionering, rörelser, energi, attityd etc.
LIA
Kan inte låta bli att koppla detta inlägg till tråden ""hobbles" - binda ihop benen". Dvs den diskussion som uppstod där om fördelar med att på olika sätt "trygghetsträna" hästar. En häst, tränad enligt den filosofin, skulle inte bry sig om så banala saker som plastpåsar eller ens betydligt värre.Lullar jag en vanlig dag till hagen med en häst på släp bakom mig, KAN det komma säg en traktor, plastpåse elelr vad som helst som gör att hästen hellre manglar över mig än får detta monster i rumpan.
Jag håller med tidigare inläggare att den säkraste och (mest praktiska) platsen att ha den ledda hästen är bakom en, c:a någon meter emellan. Säger inte att det passar för alla hästar, och säger fr a inte att det passar för alla människor, men det förändrar inte att det för alla övriga är den bästa positionen.
Till TS och ursprungsfrågan:
Jag använder dels vanliga ord, vilket beror på situation, dels mitt kroppsspråk, dvs positionering, rörelser, energi, attityd etc.
LIA