Vänner till oss har köpt en ponny till barnen, främst äldste flickan på 9 år, som är alldeles för svår för henne. I mina ögon är det ingen särskilt trevlig ponny, liten B-ponny, men den går över en och trots att jag är vuxen försöker den dra iväg med mig och beta etc. Sur i boxen så flickan kan inte själv ta och och binda upp den i gången eller stå och borsta i lugn och ro. När hon rider så hivar den av henne varje gång och nu sist gick det illa, hjärnskakning och sjukhusbesök. Det är så synd om flickan som verkligen vill men är ju av förklarliga skäl livrädd för sin ponny. Mamman däremot är helt blind för detta utan älskar denna ponny och tycker den är sååå fin. Ja, möjligen för en orädd, tuff liten ryttare och gillar fart och fläkt men flickan är absolut inte rätt ryttare till den.
Det är jättetrevliga människor på alla sätt men ska jag säga vad jag tycker och i så fall hur utan att riskera vår vänskap? Jag är lite rädd för att hon ska skadas riktigt allvarligt.
Det är jättetrevliga människor på alla sätt men ska jag säga vad jag tycker och i så fall hur utan att riskera vår vänskap? Jag är lite rädd för att hon ska skadas riktigt allvarligt.