hur rida i sidled

T

thatshot27

När de flesta rider dressyr så rider de i sidled, det ser ut som hästen dansar.
Men hur ska skänklar hållas och handen???

kan de flesta hästar ridas så?

Sv: hur rida i sidled

När de flesta rider dressyr så rider de i sidled, det ser ut som hästen dansar.
Men hur ska skänklar hållas och handen???

kan de flesta hästar ridas så?

Alla, eller åtminstone de flesta kan lära sig att utföra skänkelvikning eller en sluta...

ingen mer som kan förklara då jag frågade om det??

Olika ryttare och ridstilar lär hästarna dessa övningar för olika hjälper. På min häst sänker jag ena sittbenet, det funkar inte på de flesta hästar. Man kan inte lära ut sådant över nätet. Ta hjälp av en tränare så får du lära dig det när du är redo...

Och det finns en del trådar om du söker på typ skänkelvikning..

Nääe det är bättre att du lär dig av en bra tränare så att du får det hela rätt, men de flesta hästar kan lära sig det. Vissa lär sig snabbt andra får man traggla med länge innan dom lär sig ;)

Vilka skolor menar du exakt?
Svårt att berätta hur man gör om man inte vet vad man skall berätta.

Min travare som nu är 18år kan både skänkelvikning, öppna, sluta osv. (lärde henne det för fyra år sedan)
svårt att berätta exakt hur jag gör det, det beror mycket på vad jag rider henne på också, hack, side pull eller bett.

min arab (11år) han kan skänkelvikning och öppna, håller på att träna sluta, galoppombyten.
Så bara man har viljan så kan vilken häst som helst lära sig lite högre skolor.

men ta hjälp av en tränare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·
Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Lightzone
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka