Hur rengöra smörgås grill??

MaRomer

Trådstartare
Eller Toaster eller varma mackor grill. Fråga mig inte vad ni kallar dem;)

Men hur rengör man dem? Det är teflon.

Sv: Hur rengöra smörgås grill??

Jag drar ur sladden och diskar den i diskhon.
Sen lägger jag den i diskstället och låter den torka.

Nä, inte in i vår i alla fall. Men jag låter den ju torka länge också, så att den är helt torr när jag sätter på den igen. Vi diskar vår i alla fall en gång i veckan och har gjort så i flera år nu.

Nä, inte in i vår i alla fall. Men jag låter den ju torka länge också, så att den är helt torr när jag sätter på den igen. Vi diskar vår i alla fall en gång i veckan och har gjort så i flera år nu.

Ok! Då ska jag nog testa detta;)

Jag brukar starta grillen så att den blir varm -> all skit lossnar och sen kan man lätt torka av allt med vanligt papper.

Skrapar med en plastkniv eller trä, vid svårare frastbränning får man väl hugga lite? ;)

Hoppas det ordnar sig!

Med vanligt diskmedel eller bara varmt vatten?

Jag har stoppat ner hela grillen i diskbaljan men även "snabbdiskat" den med diskmedel under rinnande vatten. Var bara noga med att vänta länge med att använda den så den hinner torka ordentligt.

Jag skrapar med en plastkniv och torkar av med antingen papper eller en fuktig trasa. Orka diska den liksom :angel:

Jag skrapade med plastkniv när jag hade min gamla toaster. rukade inte vara några direkta problem. Hade nog aldrig vågat stoppa ner den i vatten, även om själva toastern kanske inte tagit skada av det.

Annars kan jag verkligen rekommendera toasters med utbytbara "teflonplattor". Bara att plocka av och skölja i ljummet vatten.
Den vi har finns det dessutom avlånga plattor till för andra sorters mackor. Helt perfekt om man som jag lever på kaffe och bröd :D

Håller med, de med avtagbara plattor är helt klart bäst! Jag kan göra vanliga mackor, sådana där avlånga och så kan jag göra våfflor med den :) Allt ingick för ett billigt pris.

Har för mig att man till och med kan stoppa plattorna i diskmaskinen, har aldrig provat dock eftersom vi inte har någon diskmaskin.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 051
Senast: SaraXX
·
R
Hemmet Vilka är era bästa knep för att rengöra kakelfogar i badrummet? Jag har problem med svartmögel (inte jättemycket men störande) i...
Svar
17
· Visningar
748
Senast: SiZo
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Vår lilla stuga har hemsnickrad köksinredning av - mestadels - furu. Köksluckorna är s.k. spegelluckor, där själva spegeln är plywood. I...
Svar
7
· Visningar
325
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka