Hur räknar man?

Golden_Heart

Trådstartare
Hur gör man om man vill räkna ut en foderstat för ett smådjur?
Visst det finns vissa rekommandationer på påsar osv. Men för hästar/ ponnyer finns det en kvot för MJ/SMJ samt CA/P, finns det liknande för ett smådjur?
Finns det kvoter och premisser även för ett smådjur?
Jag hoppas tråden får vara kvar. Vet att det finns en liknande under hund och katt, men jag är nyfiken samt att jag håller på att fixar med en sak hemma där jag behöver veta.
:confused:
Tack i förväg för era svar!
Välkommen in i tråden! :bow:

Sv: Hur räknar man?

Jag har bara sett rekommendationer, men det vore intressant om det fanns att räkna ut någonstans.

Hur räknar man en kanins ålder på människoår? Hundar är väl 7 ? Så vad blir en kanin? Mina kaniner fyller år med en dags mellanrum, de fyller 3 år...

Inte ålder jag är ute efter utan hur man räknar ut själva foderstaten, eller har ålder där att göra?

Förlåt mig, jag borde inte ha frågat det i denna tråd.

Finns nog bara för kaniner. Marsvin är mer sådana djur som ska ha något att tugga på jämt och ständigt. Beror ju mycket på konditionen på djuret också. Ex. Feta djur ska ju helst inte ha något torrfoder alls utöver hö (som ju är torrt xD). Medan smala djur glatt kan knapra i sig torrfoder även om det finns andra tilläggsfoder som är bättre att göda dem med..

Okej, men smala, tjocka djur är ju något som kan gälla för alla djur. Men finns det inga speciella kvoter tex hur mycket MJ osv de ska ha i sig?

alla gnagare ska alltid har mat i sin bur. hamstrar gömmer sin mat så dom har alltid mat i buren. annars ska man fylla en skål med mat ju fler iburen ju större skål full med mat. å alla gnagare måste ha hö annars växer tänderna för mycket så dom inte kan äta. hamstrar behöver inte direkt hö då.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
644
Senast: Sesca
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve