Hur puffar jag till soffan?

Singoalla

Trådstartare
Vi har en superfin designersoffa hemma som tyvärr inte fått någon omsorg på många år. Den är nedsutten, kuddarna är platta och kuddfodralen ligger snett. Jag försöker då och då rätta till dom och puffa till kuddarna men så fort man sätter sig i soffan blir det samma sak igen. Platt och snett. Jag misstänker att jag behöver göra någonting mer? Jag tänkte tvätta kuddfodralen i helgen och sen försöka få ordning på soffan. Har ni några tips på hur man lyckas puffa/snygga till en gammal soffa så den får ett nytt lyft?

Vi har en superfin designersoffa hemma som tyvärr inte fått någon omsorg på många år. Den är nedsutten, kuddarna är platta och kuddfodralen ligger snett. Jag försöker då och då rätta till dom och puffa till kuddarna men så fort man sätter sig i soffan blir det samma sak igen. Platt och snett. Jag misstänker att jag behöver göra någonting mer? Jag tänkte tvätta kuddfodralen i helgen och sen försöka få ordning på soffan. Har ni några tips på hur man lyckas puffa/snygga till en gammal soffa så den får ett nytt lyft?
Sneda kuddar brukade jag knöla och trampa på för att få dem raka igen.

Nedsutten kan nog bara en tapetserare åtgärda är jag rädd. Det är fjädrar som behöver snöras om oc stoppning som behöver bytas misstänker jag.

Är tyget tvättbart? Kanske läge att kolla det innan du tvättar? Det är inte många möbeltyger som faktiskt är det.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Fritid Sedan min flytt i april förra året är jag begåvad med en ganska stor uteplats (ca 10 kvadrat). Förra sommaren placerade jag mina gamla...
2
Svar
21
· Visningar
2 228
Senast: Myrten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 907
Senast: Lycan
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 921
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈