Riley
Trådstartare
Som jag skrivit i en tidigare tråd har jag och min tidigare väldigt otrygga häst börjat arbeta en del från marken med "ledarskapsövningar", så långt med i princip bara goda resultat. Det är såklart inte 100% problemfritt, jag är ingen expert, men jag upplever att hon är avsevärt mycket tryggare med och mer uppmärksam på mig nu.
Jag har nu blivit lite sugen på att testa att rida henne igen, men vet överhuvudtaget inte hur jag ska gå till väga, för vi kommer ju garanterat att få börja om från noll där igen. Jag vill ju att hon ska känna sig lika trygg när jag sitter i sadeln som när jag går med henne på marken, men jag har absolut ingen aning om hur det ska gå till.
Så, den "enkla" frågan är: Hur gör man?
Jag har nu blivit lite sugen på att testa att rida henne igen, men vet överhuvudtaget inte hur jag ska gå till väga, för vi kommer ju garanterat att få börja om från noll där igen. Jag vill ju att hon ska känna sig lika trygg när jag sitter i sadeln som när jag går med henne på marken, men jag har absolut ingen aning om hur det ska gå till.
Så, den "enkla" frågan är: Hur gör man?