Denna tråden påminner mig om en tråd tidigare o hur ofta folk duschar och tvättar håret. Och det fanns vissa som duschade en gång iveckan. ag tänkte då att det måste handla om att man är olik känsliga för lukter. Och att jag tycker det skulle vara jättejobbigt om andra tycker att jag luktar illa eller svett. Men andra här inte verkar bry sig om det.
På mitt gym sitter lappar och det har gått ut mail om att de ber folk tvätta kläderna oftare då det är problem med svett lukt. Jag skulle tycka det var jättejobbigt om jag var en person som luktade så det ansågs vara ett problem på gymmet. Inga namn nämndes förstås Men ändå.
Tjaa, jag gnuggade precis fingrarna mot hårbotten bara för att testa (tvättade håret i lördags och det såg lite vatten efter träningen i söndags) och det luktar överhuvudtaget ingenting alls (och då vet jag hur det luktar när det luktar lite hårbotten på någon tex när man stoppade näsan i mammas hår som liten) och är lätt och flygigt. När jag tränade ju-jutsu så fick gin se mycket tvätt däremot. (Helt ärligt tror jag att jag har ngt rekord på tre veckor utan schampo på sommaren, det ser inte fett ut för det, det försvinner ju med badandet, men kanske mer för landet än för jobbet. Tror det kan kallas svinhårsborste kanske.)
Jag tror folk luktar olika snabbt, min man kan inte ha en t-shirt i två dagar och måste duscha varje dag. Det skulle vara en katastrof om han gick till gymmet dag två utan en dusch och i samma kläder. Mamma har aldrig luktat armsvett vad jag kan minnas, (jag kan känna lukten hos andra.) men som sagt lite hår då när jag var liten, men jag har inget emot hårlukt och jag brukar inte stoppa näsan i någon annans hår. (Hon hävdar dessutom lustigt nog, vet inte om det stämmer, att om man är mycket utomhus och har linne och kroppen är van vid det så luktar man inte illa under armarna eftersom det är för luftigt för bakterierna, vem vet.)