hur ofta tävlar ni?

_Peplis_

Trådstartare
hur många tävlingar (fälttävlan) brukar ni rida på en säsong?(på vilken nivå befinner ni er?)..och hur många veckor brukar det vara emellan varje tävling för er? Om ni tävlat FT brukar ni tex tävla banhoppning helgen före eller efter? Hur långt brukar det gå innan ni tävlar nästa gång, efter en FT?

Hej, en debutanthäst kan ibland behöva gå ett par tre tävlingar rättså tätt inpå, t ex 2 i rad, sen en vecka uppehåll innan nästa start för att komma igång. Sen kan man ju varva ner, rida en hopp eller dressyrtävling, beroende på vad de behöver träna mest på. En häst på en eller tvåstjärnig nivå kanske går en tävling i månaden i snitt, kanske litet tätare i början av säsongen. Beror också på ålder, rutin mm. En svårklasshäst går inte mer, speciellt om den går CCI tävlingar, då man bör vänta 5-7 veckor innan nästa start. Men det är alltid beroende på hästen, en del kanske blir sämre, (heta) t ex av att vänta för länge, då kan man ju rida en lägre klass, kortare bana som träning, eller lägga in hopptävling t ex.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 721
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka