Hur ofta skor ni?

Sv: Hur ofta skor ni?

Var 8 vecka ungefär, tidigare går det ej, växer dåligt. Får nya skor bak var 3:e gång ungefär. Fram går det längre, ringskorna håller längre.

Den ena går på 6 veckor, den andra på 8. Någon häst jag haft tidigare var tvungen att gå 12 veckor för att det skulle finnas något att verka.

Ytterligare en har vi tvingats ligga på 3-4 veckor. Inte så roligt när hovslagaren kostar 850 kr/gång

2 av mina hästar skors var 4:e vecka ibland går det 3 veckor emellan skoningarna. den 3:dje hästen skos ca var 8 vecka.

Vintertid var 8:e vecka och sommartid var 5-6:e vecka.

Jag skor min var 8v+1v ibland lite olika hela året runt :bow:p

Jag skor var 5-6 vecka,fungerar strålande och man hinner inte slita ut skorna,rekommenderar s.k guldskor med isvetsade brodd vintertid.

Mvh /CJ

Ungefär var 6-7 vecka. Den gamla fjordingen måste gå minst 10 veckor innan det finns tillräckligt att verka för att de nya sömhålen ska ha någonstans att fästa. Nya ponnyn skoddes för första gången för någon vecka sen så det får vi se.

Min häst går 8 veckor innan han verkas och skos igen. Har nog aldrig haft samma skor två omgångar på den här hästen, det blir nya varje gång. :)

var 6-7 vecka på nordisen, de andra 7-8 veckor.

Vintertid 7-8 v
Sommar 5-7 lite beroende på tillväxt och tappskor.:angel:

Slitaget på skorna skulle säkert hålla i 8 v på den ena men inte den andra. Hon sliter mycket mer.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 710
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 025
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka